فایل جیکد پرینتر سه بعدی برای فیلامنت PLA

فایل جیکد پرینتر سه بعدی برای فیلامنت PLA

فایل جیکد پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی دستگاه‌هایی هستند که برای ساخت قطعات به صورت لایه لایه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها ساخت قطعات را بر اساس دستوراتی به نام جیکد انجام می‌دهند. فایل جیکد پرینتر سه بعدی در واقع مشخص می‌کنند که دستگاه از کدام مسیر حرکت کند، تراکم قطعات را چگونه ایجاد کند، دمای نازل و دمای میز چقدر باشد، سرعت حرکت دستگاه چقدر باشد و… .

فایل جیکد پرینتر سه بعدی توسط نرم افزارهای اسلایسر تولید می‌شود. به عنوان مثال نرم‌افزار سیمپلیفای یک نرم‌افزار اسلایسر است که امکان ایجاد فایل جیکد پرینتر سه بعدی را دارد. برای تولید فایل جیکد پرینتر سه بعدی لازم است آشنایی و تجربه قبلی کار با این دستگاه‌ها را داشته باشید. اما نباید خیلی نگران باشید. ما با ارائه یک فایل جیکد پرینتر سه بعدی کلی کار را برای شما ساده می‌کنیم. کافیست این فایل را طبق مراحل زیر وارد نرم‌افزار خود کنید.

برای دانلود فایل جیکد FFF پرینتر سه بعدی برای فیلامنت PLA اینجا کلیک کنید.

مراحل وارد کردن تنظیمات جیکد از پیش تعیین شده (فایل FFF) به نرم افزار simplify3d

1- وارد نرم افزار simplify3d شوید و از قسمت File، بر روی Import FFF Profile کلیک کنید. سپس فایل FFF (که از بالای این صفحه دانلود کرده‌اید) را انتخاب کنید و Open را بزنید.

فایل جیکد پرینتر سه بعدی

2- در قسمت Process بر روی Add کلیک کنید تا یک پروسس ایجاد شود. توجه کنید اگر پروسسی از قبل در این قسمت وجود داشته است آن را حذف کنید.

فایل جیکد پرینتر سه بعدی

3- پس از باز شدن پنجره FFF setting، بر روی select Profile کلیک کنید. از منو باز شده، فایل Sooba_F302 را انتخاب کنید. کار تمام است. حال پس از زدن Ok، گزینه Prepare to print را ازگوشه پایین سمت چپ انتخاب نموده و پس از اتمام پردازش نرم‌افزار، فایل را بر روی Sd Card ذخیره یا به وسیله کابل پرینتر بر روی چاپگر اجرا کنید.

شرایط استفاده از فایل FFF پرینتر سه بعدی

فایل FFF پرینتر سه بعدی حاوی تنظیمات متعددیست که متناسب با سخت افزار دستگاه تنظیم شده است. به عبارتی چاپگرهای سه بعدی دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. نوع موتورها، نوع سیستم تزریق، نوع سیستم حرکتی، نوع فن خنک کننده و… حائز اهمیت است و فایل جیکد یک چاپگر متناسب با سخت افزار آن تهیه می‌شود. چرا که ممکن است یک چاپگر سه بعدی توانایی‌های لازم برای پذیرش دستورات جیکد را نداشته باشد.

مثلا ممکن است در جیکد یک چاپگر سه بعدی، سرعت محورها در مقدار 60 میلیمتر بر ثانیه تنظیم شده باشد، حال آنکه آن چاپگر توان حرکت با این سرعت را نداشته و در عملکرد آن مشکلاتی ایجاد شود. از این رو تنظیمات ذکر شده در فایل FFF فوق مناسب چاپگری با شرایط و مشخصات زیر است. در ادامه همراه ما باشید.

برای استفاده از فایل جیکد پرینتر سه بعدی قرار داده شده در این مقاله شرایط زیر را در نظر بگیرید:

1- اکسترودر چاپگر سه بعدی شما باید ترجیحا از نوع دایرکت درایو باشد. اکسترودرهای دایرکت درایو، اکسترودرهایی هستند که موتور آن‌ها مستقیما به نازل متصل است.

2- در سیستم تزریق از نازل 0.4 استفاده کنید.

3- این فایل برای فیلامنت PLA تنظیم شده است.

4- دستگاه شما باید دارای میز کار گرم شونده باشد.

5- بهتر است فن دستگاه شما از نوع حلزونی باشد.

اگر از چاپگرهای سه بعدی F102 و F302 استفاده می‌کنید، می‌توانید بسته به قطعه‌ای که قصد پرینت آن را دارید، سرعت جیکد را تا 120 میلیمتر بر ثانیه افزایش دهید. البته فراموش نکنید این سرعت یک سرعت بسیار زیاد است. پیشنهاد میکنیم در حالت عمومی، سرعت چاپگر شما بر روی 60 میلیمتر بر ثانیه تنظیم شود.

برخی ویژگی‌ها تنظیم شده در فایل FFF

1- سرعت این فایل 40 میلیمتر بر ثانیه است.

2- ضخامت لایه‌ها در این فایل 180 میکرومتر است.

3- نازل تنظیم شده در این فایل 0.4 میلیمتر است.

4- دمای نازل بر روی 205 و دمای میز بر روی 60 درجه سانتی‌گراد تنظیم شده است.

5- تراکم پرینت سه بعدی در حد متوسط و مناسب چاپ قطعات معمولی در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.