موفقیت سوبا در پرینت سه بعدی زیستی داربست های مهندسی بافت

موفقیت سوبا در پرینت سه بعدی زیستی داربست های مهندسی بافت

پرینت سه بعدی زیستی در سوبا

واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان سوبا مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، موفق به تولید یک داربست (Scaffold) کاربردی در حوزه مهندسی بافت شد. داربست های مهندسی بافت اجزائی هستند که عمدتا بستر لازم برای رشد سلول های زنده و شکل گیری بافت را ایجاد میکنند. بسته به جنس، ساختار و ابعاد شبکه داربست ها، امکان تولید بافت های مختلفی مانند پوست، استخوان، غضروف، عروق و… وجود دارد. به دیگر بیان
داربست های زیستی مانند یک قالب برای شکل دهی به پلیمرهای سلولی عمل میکنند و امکان ساخت بافت های زنده با پیچیدگی هندسی را فراهم می آورند.

پرینت سه بعدی زیستی داربست مهندسی بافت با استفاده پرینتر زیستی B101 در شرکت دانش بنیان سوبا

چاپگر سه بعدی زیستی (بایوپرینتر) از جمله تجهیزات مدرن و استراتژیک در حوزه مهندسی بافت است که به عنوان یک روش مدرن در ساخت انواع داربست های پیچیده و دقیق مورد استفاده قرار میگیرد.

داربست تولید شده چه کاربردی دارد؟

محققین و متخصصین واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان سوبا موفق به تولید داربستی با ساختار شبکه ۳۰۰ میکرونی از نوع خاصی از پلیمرهای زیستی شدند که در رشد و تکثیر استوبلاست ها مورد استفاده قرار میگیرند. استوبلاست ها در واقع نوعی از سلول های استخوانی هستند که در این پژوهش به عنوان سلول های ترمیم کننده بافت استخوانی جمجه موش مورد استفاده قرار گرفته اند.

داربست مهندسی بافت حامل دارو

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.