نقش پرینت سه بعدی درساخت سفال و سفالگری

نقش پرینت سه بعدی درساخت سفال و سفالگری

نقش پرینت سه بعدی در سفالگری، بطور عجیبی گسترش پیدا کرده‌است بطوری که تعداد پرینترهای سه بعدی مخصوص سفالگری در بازار رشد فزاینده‌ای داشته‌است و تولیدکنندگان در صنعت سفال توانایی تولید طرح‌هایی پیچیده با سرعت بالا را دارند. شرکت سوبا با دارا بودن متخصصین توانمند و حرفه‌ای در تولید دستگاه پرینتر سه بعدی با کیفیت و ارائه خدمات پرینت سه بعدی مهارت و تجربه زیادی دارد علاقه‌مندان و طراحان می‌توانند برای خرید دستگاه پرینت سه بعدی و آموزش نرم افزار طراحی می‌توانند از سایت سوبا بهره مند شوند.

سفالگری یک هنر قدیمی است که توسط دستان و انگشتان هنرمندان ایجاد می‌شده‌است همانطور که می‌دانید سرو کار داشتن با گل، فرد را خلاق می‌کند و از طرفی دیگر می‌توان گفت : پرینترهای سه بعدی، سفالگران ماهری هستند زیرا تنها با ارسال طرح مورد نظر به دستگاه می‌توان ظروف تزئینی سفالی، تنگ سفالی و مجسمه سفالی لوکس ساخت. شرکت سوبا مقاله ای ارزشمند راحب نقش پرینت سه بعدی در سفالگری آماده کرده‌است پس با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

فواید پرینت سه بعدی در سفالگری

1- دارای ماده اولیه بسیار ارزان است.

2- طرح‌های چاپ سه بعدی شده همانند صنایع دستی مردمان ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

3- تنها با یک بار طراحی می‌توان در حجم زیاد محصول تولید کرد.

4- ایجاد چاپ طرح‌های پیچیده سفالی با پرینت سه بعدی وجود دارد.

انواع پرینتر سه بعدی سفالگری

دستگاه پرینتر سه بعدی سفالگری

1- C3600 Ultimate

از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده در بازار محصولات سفالی، 3dCream است. که مبنای تولید دستگاه‌های پرینت سه بعدی اش را بر طبق روند استریولیتوگرافی بنا کرده‌است در این روش، سفالی که بصورت مایع است توسط لیزر بصورت لایه لایه سفت و سخت می‌شود این پرینت حرفه‌ای اغلب برای تولید انبوه طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای وضوح 30 میکرون، 4 لیزر، حجم چاپ 600*600*300*600 میلی‌متر را در کل سطوح ایجاد شده دارد. استریولیتوگرافی یک روش مشهور در پرینت سه بعدی بوده که در این روش برای سفت و جامد کردن پلیمرهای مایع از لیزر استفاده می‌کنند.

2- Admaflex 130

 Admatec یک سازنده هلندی است که پرینترهای سه بعدی تولیدی‌اش را بر مبنای استریولیتوگرافی می‌سازد و از یکی از فناوری توانمند پرینت سه بعدی یعنی DLP در دستگاه‌هایش استفاده می‌کند. برای مقاومت بالای قطعات در برابر آب، پودر سرامیکی توسط رزین مایع مخلوط می‌شود. یکی از کاربردهای این دستگاه که از بقیه دستگاه‌ها متمایز است امکان تعیین کردن اندازه حجم چاپ و شفافیت چاپ را است که می‌توان آن‌ را تعیین نمود( دستگاه ماژولار ). این دستگاه ضخامت 10 تا200 میکرون و حجم چاپ 110*110*54*54*96 میلی‌متر را به شما علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.

3-X1 160PRO

تولید کننده ای آلمانی به نام ExOneدستگاه پرینتر سه بعدی X1 160PROرا تولید کرده‌است و به علت دارا بودن قابلیت پرینت سه بعدی فلزی در بین طراحان و متخصصین این حوزه مرسوم و معروف شده‌است. این سیستم هم با پودر سفال و هم با فلز کار می‌کند از دیگر نقش پرینت سه بعدی در سفالگری این است که این نمونه از پرینتر توانایی چاپ لایه ای با ضخامت 30 تا 200 میکرون و با سرعتی به اندازه 10000 سانتی متر مکعب را به داشته و به راحتی پرینت می‌کند.

4- ProMaker V6000

Prodways یک سازنده مستقر در فرانسه پرینتر سه بعدی صنعتی ProMaker V6000 را برای ساخت قطعات خاص که باید چسبندگی داشته باشند همانند سفال را تولید کرد که بسیار گزیه مناسبی می‌باشد. دقت این دستگاه بالا بود بطوری که ضخامت لایه‌ها تا 10 میکرومتر و حداکثر رزولوشن 31 میکرومتر می باشد که این موضوع به نقش پرینت سه بعدی در سفالگری اشاره می‌کند. حجم ساخت این پرینتر سه بعدی 120*200*500*150*150 است.

5- VX1000

پرینتر سه بعدی VX1000 ساخته دست یک سازنده آلمانی بنام، Voxeljet است. از این دستگا پرکاربرد برای تولید محصولات سفالی، شن و ماسه ای استفاده می‌کنند این پرینتر دارای حجم چاپ 1000*600*5002 میلی‌متر است که ضخامت آن تا 80 الی 300 میکرومتر می‌رسد همچنین به علت بزرگ بودن طیف مواد مورد استفاده برای تولید با این دستگاه، برای تحقیق و پژوهش مورد استفاده قرار می‌گیرد. که این مورد یکی دیگر از ده‌ها نقش پرینت سه بعدی در سفالگری است

سخن پایانی

نقش پرینت سه بعدی در سفالگری همانند دیگر نقوش و کاربردهای پرینت سه بعدی در حوزه‌های مختلف آینده‌ای درخشان دارد و با پیشرفت علم در صنعت پرینت سه بعدی و افزایش توانمندی‌ها و امکانات دستگاه‌های پرینتر سه بعدی دریچه‌ای رو به تولید محصولات با مواد اصلی گوناگون باز خواهدشد.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.