جایگاه پرینت سه بعدی در استاپ موشن

جایگاه پرینت سه بعدی در استاپ موشن

پرینت سه بعدی و استاپ موشن

جایگاه پرینت سه بعدی در استاپ موشن بسیار درخشان است. پرینت سه بعدی روز به روز در حال تاثیرگذاری عمیقی بر روی صنعت سینما و انیمیشن سازی است بطوری که برای ساخت و تولید ابزارهای صحنه و ابزارهای انیمیشن سازی از پرینتر سه بعدی استفاده می کنند. همانند چند قسمت از فیلم جنگ ستارگان.

در تهیه انیمیشن استاپ موشن به دلیل اینکه فریم به فریم گرفته می‌شود هر کاراکتر باید صدها ژست را به خود بگیرد. پرینتر سه بعدی قابلیت پرینت سه بعدی صدها فیگور یونیک را دارد که علاوه بر سرعت بخشیدن به روند تولید انیمیشن کیفیت هم بسیار بالا می‌رود.

انیمیشن‌های بسیار جذابی همانند کورالاین، غول‌های پاکتی و نورمن شگفت انگیز سه مورد از انیمیشن‌هایی هستند که از فناوری پرینت سه بعدی در ساخت آن‌ها استفاده شده است. این موضوع چایگاه پرینت سه بعدی در استاپ موشن را به خوبی نشان می‌دهند.

شرکت سوبا ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی و تولیدکننده دستگاه‌های با کیفیت پرینتر سه بعدی است. برای خرید دستگاه‌های پرینتر سه بعدی میتوانید با مجموعه سوبا در ارتباط باشید.

کی از معروف‌ترین کمپانی‌هایی که با تجربه ده ساله در این زمینه فعالیت می‌کند، شرکت Protocube است. شرکت سوبا به عنوان پویاترین مجموعه در حوزه پرینت سه بعدی مراحل تولید چهره در انیمیشن به وسیله پرینت سه بعدی را در مقاله پرینت سه بعدی و استاپ موشن به شما خلاقان معرفی می‌کند.

1- شخصیت مرجع

پرینت سه بعدی و استاپ موشن
مرحله ابتدایی تولید استاپ موشن با پرینتر سه بعدی

اولین مرحله و مهم‌ترین گام در روند خلق چهره، مرحله گزینش درست شخصیت مرجع است. در این مرحله ویژگی‌های شخصیت تعریف خواهد شد. برای دستیابی سریع به چهره مورد انتطار نیاز است راجب موقعیت‌های گوناگون شخصیت تحقیق شود.

2- تعریف چهره

شخصیت، ویژگی اخلاقی، نقش و ویژگی ظاهری کاراکتر باید توسط تیم فنی به مدیرهنری کامل توضیح داده تا پرینت سه بعدی بسیار نزدیک به هدف تیم اجرایی پروژه باشد.

3- طراحی سیستم مدولار

طراحی یک چهره سه بعدی

زمانی که یک چهره برای عکسبرداری تعریف می‌شود تنها سر چهره روی یک اسکلت پیاده می‌شود و لباس و کفش بصورت دستی طراحی می‌شوند. این تفاوت مهم پرینت سه بعدی با روش دستی به خوبی جایگاه پرینت سه بعدی در ساخت استاپ موشن را نشان می‌دهد. در روش سنتی علاوه بر وقت و هزینه زیاد در تولید چهره تعداد چهره‌ها به عدد کمی محدود می‌شود.

شرکت Protocube باتوجه به نیاز ضروری انیماتور یک دسته بندی جامعی درمورد سیستم انجام داده‌است:

1- دسته اول: سر به همراه بدن یا بدون کمک بدن بخش‌های متحرک را پشتیبانی می‌کند.

2- دسته دوم: درون چشم‌ها آهنربا تعبیه شده‌اند که برای آزادسازی زودهنگام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3- دسته سوم: صورت با دارا بودن تعدادی مفصل قطعات و تعدادشان را براساس تنوع و پیچیده بودن تعریف چهره بهینه میکند.

4- مدل سازی و بافت UV در نرم افزار Blender

طراحی تکسچر در نرم افزار belender در ساخت استاپ موشن

تمامی مراحل مدل سازی سریع، در یک نرم افزاری بنام Blender انجام می‌شود. این نرم افزار با دارابودن ابزارها و قابلیت‌هایی که دارد در بین طراحان و خلاقان محبوب شده است و کاربردهای گسترده‌ای در صنعت پرینت و پرینتر سه بعدی پیداکرده است. این نرم افزار می‌تواند چندین موقعیت شخصیت کاراکتر را ترکیب کنید تا در مصرف زمان صرفه جویی کرده‌باشید. مدل که دارای بخشهای پیچیده و اجزای ظریفی هست در این نرم افزار تغییر می‌کند و به خوبی این تغییرات مدل را می‌شود مدیریت کرد. بافت مدل بعد از تشکیل در این نرم افزار به نرم افزار دیگری با نام Rhinoceros ارسال می‌شود.

5- سطوح نهایی با Rhino Face definition

در این مرحله باید برش‌ها با دقت بالایی تعریف شوند. این برش ها باید با توجه و مدیرتی خوبی انجام شوند در نرم افزار Rhinoceros ضخامت برش‌ها مورد بازرسی و بهینه سازی قرار می‌گیرد .

6- بهینه سازی با Materialize Magics

در این مرجله باید محسبات صورت بگیرد و تمام اندازه‌ها با اندازه‌های هدف چک شود تا از بهینه بودن اندازه‌ها اطمینان حاصل شود. برای این کار نرم افزارهای متعددی وجود دارد امام نرم افزار Materialize Magics پاسخ مناسبی برای رفع نیاز بهینه سازی است که در بین جوامع مدرن گسترش پیدا کرده است.

7- چاپ سه بعدی و مونتاژ نهایی

با استفاده از پرینتر سه بعدی پرینت چهره انجام شده و رنگ‌آمیزی انجام می‌شود. البته پرینترهای سه بعدی رنگی نیز برای این موضوع توسعه داده شده‌اند. در این قسمت ابعاد و اجزای نهایی مورد بررسی قرار میگیرند تا مطمئن شوند اندازه و رنگ متناسب با شخصیت کاراکتر انجام شده است. با خواندن این مراحل متوجه خواهیم شد چایگاه پرینت سه بعدی در استاپ موشن روز به روز در حال گسترش است.

پرینت سه بعدی و استاپ موشن

آخرین اخبار

3 نظر

  • چه خفن.بنظرم اگر پرینت کاملا رنگی بشه گرفت ساخت استاپ موشن خیلی رایج بشه.

  • روز به روز با کاربردای جالب پرینتر سه بعدی آشنا میشم. عالی ممنون از اطلاعاتی که میزارید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.