خدمات پرینت زیستی

خدمات پرینت زیستی

خدمات پرینت زیستی سوبا

خدمات پرینت زیستی (Bio Printing) سوبا عبارتست از چاپ سه بعدی انواع پلیمرهای ترموپلاستیک و همچنین هیدروژل‌ها با استفاده از بروزترین چاپگرهای سه بعدی با قابلیت تزریق دقیق متریال و تولید محصولاتی با دقت بالا و کاربردی.

در خدمات پرینت زیستی چاپ سه بعدی انواع داربست‌ها، پروتزها، قطعات مورد استفاده در بدن و در آزمایشگاه با کاربردهای پزشکی و تحقیقاتی صورت می‌پذیرد. قطعات ساخته شده در این روش می‌توانند با هر شکل هندسی دلخواه و با متریال شخصی سازی شده ساخته شوند و این بزرگترین مزیت در چاپ سه بعدی زیستی می‌باشد.

 

این خدمات از شرکت دانش بنیان سوبا در دو دسته بندی کلی از پلیمرهای ذیل ارائه می‌شود:

پلیمرهای ترموپلاستیک (بصورت ذوبی)

پلیمرهای ترموپلاستیک پلیمرهایی هستند که امکان ذوب نمودن و شکل‌دهی به آن‌ها وجود دارد و پس از سرد شدن مجدد، به خواصی تقریبا مشابه با خواص اولیه خود می‌رسند. موادی مانند PLA و PCL نیز در این دسته بندی از پلیمرها جای می‌گیرند.

چاپ سه بعدی پلیمرهای ترموپلاستیک مستلزم استفاده از ماژول‌های ذوبی و همچنین میز کار گرم شونده در چاپگرهای زیستی می‌باشد. حرکت دقیق سیستم تزریق و همچنین حرکت دقیق محورها در ایجاد قطعات ظریف بسیار موثر است. به گونه‌ای که هرگونه خطا در سیستم تزریق می‌تواند عیوبی را در قطعات ساخته شده ایجاد کند.

از این رو استفاده از سیستم‌های منسوخ شده بادی که با اعمال فشار هوا در سیستم تزریق، فرایند چاپ را صورت می‌دهند نمی‌تواند در خلق قطعات دقیق موثر واقع شود و از طرفی ممکن است در تکرارپذیر نیز مشکلاتی را به همراه داشته باشد. در خدمات چاپ زیستی چنین پلیمرهایی به جهت افزایش دقت چاپ بهتر است از سیستم‌های تزریق دایرکت درایو که قابلیت تنظیم دقیق نرخ تزریق را دارند استفاده شود تا فرایند چاپ و تکرارپذیری بدون چالش دنبال شود.

شرکت دانش بنیان سوبا با برخورداری از ماشین آلات پیشرفته امکان چاپ سه بعدی پلیمرهای ترموپلاستیک تا دمای 300 درجه سانتیگراد را داراست. این متریال می‌توانند در بستری شیشه‌ای، فلزی یا هر بستر دلخواهد دیگر چاپ شوند. همچنین دمای بستر چاپ می‌تواند در مقدار دلخواه تنظیم شده و کنترل کاملی بر فرایند چاپ انجام شود.

خدمات پرینت زیستی سوبا
خدمات پرینت زیستی سوبا

پلیمرهای ژلاتینی (هیدروژل‌ها و سایر جوهرها)

پرینت زیستی پلیمرهای ژلاتینی و سایر جوهرهای زیستی (Bio Inks) از دیگر خدمات شرکت دانش بنیان سوبا است که به مشتریان ارائه می‌شود. چاپ جوهرهایی نظیر آلژینات، PVA، کتیرا و انواع جوهرهای سخت و نرم برای بافت‌های پوستی، استخوانی و… به صورت داربست‌هایی با شبکه دلخواه در این بخش از خدمات شرکت دانش بنیان سوبا قرار دارد. 

 

خدمات پرینت زیستی 2
خدمات پرینت زیستی

چاپ این جوهرها نیز با بهره‌گیری از ماژول سرنگی چاپگر زیستی و با بالاترین دقت به دلیل بهره گیری از سیستم تزریق دایرکت درایو انجام می شود. جای تعجب ندارد که چاپ این پلیمرها به مراتب دشوارتر از پلیمرهای ترموپلاستیکی است که به شکل ذوبی چاپ می‌شوند. چرا که شکل پلیمرهای ذوبی پس از چاپ در اثر سرد شدن تثبیت شده و ایجاد هندسه‌های پیچیده به وسیله آن ساده‌تر است. پرینت زیستی پلیمرهای ژلاتینی و هیدروژل‌ها عمدتا به دلیل برخورداری از سیالیت بالا و خواص غیر نیوتنی، دشوار است و از این رو کار با چنین پلیمرهایی نیازمند برخورداری از کارشناسان زبده و همچنین تجهیزات به روز و دقیق می‌باشد. 

عمده مشکلات چنین پلیمرهایی در خدمات پرینت زیستی برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرینت زیستی و همچنین برای خدمات گیرندگان، بهم ریختگی ساختار و سایز تخلخل داربست در زمان چاپ و همچنین شکل نگرفتن متریال در جهت ارتفاع می‌باشد. سیالیت بالای متریال سبب می‌شود چاپگرهای زیستی که دارای سیستم تزریق نیوماتیک هستند، در چاپ چنین متریالی با مشکل مواجه شوند. چرا که کوچکترین تغییرات در فشار هوا می‌تواند منجربه تغییرات نرخ تزریق و افت محسوس در کیفیت چاپ زیستی شود.

برای کسب مشاوره در این خصوص می‌توانید از طریق بخش تماس با ما، با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

استعلام قیمت خدمات پرینت زیستی

همانطور که ذکر شد خدمات پرینت زیستی یکی از خدمات تخصصی شرکت دانش بنیان سوبا است که به مشتریان ارائه می‌شود. تنوع این خدمات به لحاظ کاربرد، متریال، شکل هندسی و تعداد قطعه مورد نیاز مشتریان سبب می‌شود که همانند دیگر خدمات تخصصی، برآورد هزینه به صورت موردی و بر اساس هر استعلام صورت پذیرد.

بنابراین با ارسال شکل مورد نظر خود برای کارشناسان شرکت دانش بنیان سوبا و ارتباط با ما از طریق راه‌های ارتباطی یا تماس با شماره 09922699049 می‌توانید به راحتی جزئیات ساخت را با ما در میان گذاشته و در سریعترین زمان ممکن، از شرایط ساخت و قیمت مطلع شوید.

فهرست مطالب

آخرین نوشته ها
خدمات پرینت زیستی

خدمات پرینت زیستی

خدمات پرینت زیستی (Bio Printing) سوبا عبارتست از چاپ سه بعدی انواع پلیمرهای ترموپلاستیک و همچنین هیدروژل‌ها با استفاده از بروزترین چاپگرهای سه بعدی با قابلیت تزریق دقیق متریال و تولید محصولاتی با دقت بالا و کاربردی.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.