طراحی سه بعدی


در عصر فناوری، فرایندهای ساخت مبتنی بر نقشه‌های سه بعدی صورت می پذیرند. نقشه یا فایل سه بعدی عبارتست از یک طرح دیجیتال از قطعه یا قطعات مورد نظر که تمام جزئیات ظاهری و ابعادی در آن لحاظ شده است. در واقع هر شخص با مشاهده یک فایل سه بعدی می تواند به درکی دقیق از آن قطعه رسیده و مشابه یک قطعه فیزیکی از جزئیات آن مطلع شود. برای ساخت یک قطعه به روش های ماشین کاری CNC و یا با استفاده از چاپگرهای سه بعدی، ضروریست فایل سه بعدی آن قطعه طراحی سه بعدی شود. ماشین CNC یا چاپگر سه بعدی ساخت قطعه را بر مبنای آن طرح سه بعدی صورت می‌دهد.

اما طرح های سه بعدی کاربردهای دیگری نیز دارند. به عنوان مثال برای طراحی قطعات یک دستگاه و بررسی انطباق قطعات آن با یکدیگر ضروریست ابتدا قطعات مورد نظر در یک نرم افزار طراحی سه بعدی شده و سپس در همان محیط نرم افزاری در کنار یکدیگر مونتاژ شوند تا بدین وسیله انطباق قطعات با یکدیگر و صحت طراحی مورد بررسی قرار گیرد.

برای درک بهتر موضوع، طراحی سه بعدی یک خودرو را می توانید مد نظر قرار دهید. خودرو از هزاران قطعه تشکیل شده که قرار گیری آن قطعات در کنار یکدیگر به لحاظ عملکردی و ظاهری در کیفیت ساخت موثر است. مثلا در طراحی سه بعدی رینگ چرخ خودرو، ضروریست جای پیچ ها با دیسک چرخ سازگار باشد و همچنین زیبایی و سازگاری ابعادی رینگ بر روی بدنه خودرو مورد بررسی قرار گیرد.

طبعا اگر طراحی انجام نشود، ممکن است خطایی در ابعاد پیچ ها و محل قرارگیری آن ها رخ داده و این خطا پس از ساخته شدن رینگ مورد نظر مشخص شود که این اتفاق منجربه تحمیل هزینه بر سازندگان خواهد شد. ضمن آن که ساخت این قطعات توسط ماشین های CNC و بسیاری از روش های تولید دیگر، بدون وجود طرح سه بعدی میسر نیست. حال در صورتی که رینگ خودرو و سایر قطعات طراحی سه بعدی شوند، می توان در یک شبیه سازی سه بعدی قطعات را در کنار یکدیگر مونتاژ نموده و از جزئیات ظاهری و ابعادی آن ها اطمینان حاصل نمود.

 

 

انواع خدمات طراحی سه بعدی در سوبا

انواع خدمات طراحی سه بعدی در سوبا

با توجه به وجود تیم طراحی سه بعدی حرفه‌ای در سوبا، طراحی سه بعدی قطعات و اجسام مختلف به شکل تخصصی ارائه می‌شود. این خدمات شامل طراحی سه بعدی قطعات مکانیکی و مونتاژ در محیط نرم‌افزاری، شبیه‌سازی حرکتی مکانیزم‌ها در محیط نرم‌افزاری، طراحی بناهای ساختمانی و معماری و طراحی چهره، موجودات و مناظر طبیعی می‏‌باشد.

 

 

هر کدام از بخش‌های طراحی ذکر شده در نرم‌افزار تخصصی مرتبطی صورت می‌پذیرد و طراحان سوبا در مسیر طراحی با مشتریان تعامل دارند تا ایجاد طرح مبتنی بر سلیقه مشتریان صورت پذیرد. توجه به این نکته لازم است که طراحی مبتنی بر روش تولید صورت می‌پذیرد. به عنوان مثال جزئیات طراحی برای قطعاتی که روش تولید آن‌ها ماشینکاری CNC است با جزئیات طراحی قطعاتی که برای ساخت با پرینتر سه بعدی طراحی می‌شوند متفاوت است.

 

 

در نهایت سوبا تمام تلاش خود برای ارائه یک کار حرفه‌ای را دارد.

 

ثبت سفارش خدمات طراحی سه بعدی

ثبت سفارش خدمات طراحی سه بعدی

برای سفارش طراحی می‌توانید نسبت به تکمیل و ارسال فرم ثبت درخواست در همین صفحه اقدام نمایید. کارشناسان سوبا پس از دریافت اطلاعات بارگذاری شده در سریعترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و پس از برآورد هزینه طرح، نسبت به طراحی سه بعدی آن متناسب با نیاز شما اقدام خواهند نمود.

 

تصویر کپچا

این مسئله از ارسال اسپم جلوگیری میکند، از شما ممنونیم.