خدمات پرینت زیستی

خدمات پرینت زیستی

خدمات پرینت زیستی

خدمات پرینت زیستی یکی از انوذع خدمات پرینت سه بعدی است که توسط شرکت دانش بنیان سوبا به شکل تخصصی ارائه می‌شود. این خدمات شامل چاپ سه بعدی مواد زیستی شامل ژلاتین‌ها و هیدروژل‌ها، گرانول‌ها و پلیمرهای غیر فیلامنتی می‌باشد.

پرینت زیستی می‌تواند شامل چاپ سه بعدی مواد مختلف تحت حرارت، در دمای محیط یا در دمای پایینتر از دمای محیط انجام شود. در این فرایند ساخت انواع داربست‌های زیستی با هندسه‌ها و تخلخل‌ها مختلف و همچنین ساخت انواع پروتزها و دیگر موارد صورت می‌پذیرد. 

مراحل سفارش خدمات پرینت زیستی

برای سفارش خدمات پرینت زیستی می‌توانید از دکمه فوق اقدام نمایید و با پر کردن فرم مربوطه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

اما در صورتی که قصد دارید از مشاوره ما در این بخش استفاده نمایید، کافیست با شماره 09922699049 در تماس باشید.

مراحل انجام سفارشات پرینت زیستی

پس از ثبت سفارش، بر اساس نیاز شما و توافق صورت گرفته، طراحی سه بعدی قطعه مورد نظر شامل شکل هندسی، تخلخل‌ها و کلیه جزئیات صورت می‌پذیرد. سپس متریال مورد نظر از شما دریافت شده و چاپ آن مطابق شرایط توافق شده و همچنین مطابق با طرح سه بعدی صورت می‌پذیرد. 

چنانچه تمایل داشته باشید، امکان ساخت Bio Inks نیز در مجموعه ما وجود دارد که البته نیاز به توافق طرفین و بررسی شرایط آن توسط کارشناسان شرکت وجود دارد.

خدمات پرینت زیستی در کجا انجام می‌شود؟

شرکت دانش بنیان سوبا دارای دو مرکز ویژه برای ارائه خدمات پرینت زیستی در کشور است. یکی از مراکز شرکت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران و دیگری در پارک علم و فناوری استان سمنان واقع شده است. البته مرکز واقع در پارک علم و فناوری استان سمنان از امکانات و تجهیزات ویژه‌ای برخوردار است که در حال خدمت رسانی به مراکز علمی در سراسر کشور می‌باشد.

خدمات پرینت زیستی 2

چه موادی قابلیت چاپ زیستی را دارند؟

خدمات پرینت زیستی در شرکت دانش بنیان سوبا برای طیف گسترده‌ای از مواد امکان‌پذیر است. به لطف استفاده از پیشرفته‌ترین پرینترهای سه بعدی زیستی و بهره‌گیری از کارشناسان زبده تا کنون صدها نمونه از داربست‌های پزشکی توسط این واحد از شرکت دانش بنیان سوبا طراحی و ساخته شده و در اختیار سفارش‌دهندگان قرار گرفته است. در اینجا به دو دسته از متریال اصلی در پرینت زیستی اشاره می‌کنیم:

هیدروژل‌ها، مواد ژلاتینی و خمیری

خدمات پرینت زیستی این دسته از پلیمرها با استفاده از ماژول‌های سرنگی بایوپرینترها صورت می‌پذیرد. در شرکت دانش بنیان سوبا امکان چاپ این دسته از پلیمرها با سرنازل‌هایی با قطر 0.1 میلیمتر و بزرگتر وجود دارد و از این رو خروجی‌های ساخته شده در این روش دارای دقت و ظرافت بسیار بالایی می‌باشند که امکان به کارگیری آن‌ها در کاربردهای مختلف زیستی وجود دارد.

ترموپلاستیک‌ها و چاپ ذوبی

پرینت زیستی این دسته از پلیمرها با استفاده از ماژول‌های حرارتی صورت می‌پذیرد. در این روش متریال مصرفی می‌تواند به هر یک از صورت‌های گرانول، پودر، تکه‌های خرد شده یا فیلامنت باشد. با ذوب شدن و تزریق این متریال در یک بستر چاپ و قابلیت تنظیم دمای بستر، امکان ساخت محصولات مختلف وجود دارد. این خدمات با سرنازل‌های 0.2 میلیمتری به بالا صورت می‌پذیرد.

محدودیت‌ها در خدمات پرینت زیستی چیست؟

تنوع گسترده پلیمرها و مواد زیستی سبب می‌شود که طیف متنوعی از خواص مکانیکی و فیزیکی در این مواد وجود داشته باشد. از آنجایی که در پرینت زیستی، خواص مواد حائز اهمیت است، پرینت پذیری مواد یکی از مهمترین پارامترها در چاپ زیستی می‌باشد.

به عنوان یک مثال اغراق آمیز، پرینت زیستی آب بصورت چند لایه امکان پذیر نمی‌باشد چرا که آب یک سیال کامل است و قابلیت شکل‌دهی دائم در چاپ زیستی برای آن وجود ندارد. از این رو موادی که در چاپ زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از ویسکوزیته و خواص مکانیکی مناسبی برخوردار باشند. به میزانی که خواص مکانیکی متریال ضعیف باشد، افت کیفیت آنها در خدمات پرینت زیستی مشهود خواهد بود.

لذا کارشناسان سوبا در کنار شما خواهند بود تا با ارائه مشاوره تخصصی، شما را در استفاده از خدمات پرینت زیستی به شکلی مطلوب و با کیفیت همراهی کنند تا بهترین خروجی برای تحقیقات، مطالعات و پاسخگویی به نیاز شما در این زمینه صورت پذیرد.

فهرست مطالب

آخرین نوشته ها
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.