چاپ نانوکامپوزیت پلیمری پلی پروپیلن

چاپ نانوکامپوزیت پلیمری پلی پروپیلن

چاپ نانوکامپوزیت پلیمری پلی پروپیلن

فناوری چاپ سه بعدی LDM امکان چاپ سه بعدی انواع پلیمرهای ژلاتینی و ترموپلاستیک و اساسا هر ماده جاری شونده را فراهم می‌آورند. با توجه به این که در این فناوری ضرورتی برای استفاده از فیلامنت وجود ندارد، شکل ظاهری مواد اولیه فاقد اهمیت می‌باشد و مواد می‌توانند به صورت‌های گرانولی یا هر شکل دیگر چاپ شوند.

بدین ترتیب انجام تحقیقات در خصوص مواد پلیمری و ترکیبات مورد استفاده در آن در روش چاپ LDM وجود دارد و از این لحاظ در کاربردهای تحقیقاتی محبوبیت بسیار بیشتری را نسبت به روش FDM داراست. هدف از انجام تحقیقات در روش چاپ سه بعدی LDM، ساخت ترکیبات پلیمری مختلف و تست پرینت پذیری آن‌ها و همچنین بررسی خواص متریال پس از چاپ می‌باشد.

بایوپرینتر FM102
پرینتر FM102 با تکنولوژی LDM

برای خرید پرینتر سه بعدی LDM و کسب اطلاعات اینجا کلیک کنید.

روش چاپ سه بعدی LDM این امکان را فراهم می‌آورد که طی چند دقیقه هر ترکیب پلیمری مورد نظر را بسازیم و به سراغ ترکیب بعدی برویم. با مقایسه نتایج بدست آمده از پرینت سه بعدی هر ترکیب، می‌توان به این نتیجه رسید که کدام ترکیب مناسب‌تر است و اگر نتایج راضی کننده باشند، می‌توان مسیر تولید فیلامنت‌های جدید با ترکیب مورد نظر را در پیش گرفت.

با توجه به اینکه شرکت دانش بنیان سوبا به عنوان تولید کننده بزرگ چاپگرهای سه بعدی LDM در کشور فعالیت دارد و به منظور حمایت از گسترش این فناوری، توسعه دانش و رفع کاستی‌های موجود در صنعت ساخت افزایشی، حمایت سوبا به عنوان یک شرکت پیشرو از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری صورت پذیرفته است.

حمایت از پایان نامه کارشناسی ارشد

پس از نیازسنجی انجام شده در حوزه چاپ سه بعدی پلیمرهای کامپوزیتی، ضرورت تحقیقات درخصوص چاپ نانوکامپوزیت پلیمری پلی پروپیلن منجربه شکل گیری همکاری فی ما بین شرکت دانش بنیان سوبا و دانشگاه صنعتی شاهرود شد.

 

در این راستا شرکت سوبا با حمایت از پایان‌نامه کارشناسی ارشد آقای حسنعلی محمدی به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک (گرایش ساخت و تولید) آن دانشگاه، در خصوص تولید پلیمرهای نانوکامپوزیتی صنعتی و تست خواص آن‌ها پس از فرایند چاپ سه بعدی اقدام نمود.

چاپ نانوکامپوزیت پلیمری پلی پروپیلن
چاپ نانوکامپوزیت پلیمری پلی پروپیلن

هدف از انجام این کار یافتن خواص مکانیکی جدید از کامپوزیت زمینه پلیمری پلی پروپیلن ترکیب شده با میکرو و نانو ذرات فلزی بوده است. پلی پروپیلن بعد از پلی اتیلن پرکاربرد ترین پلیمر در صنایع هوافضا، خوردوسازی و … است که ضرورت انجام مطالعات به جهت بهبود کاربرد آن در فناوری ساخت افزایشی را ایجاب می‌کند.

کامپوزیت های پلیمری در آزمایشگاه شرکت دانش بنیان سوبا تولید و با استفاده از چاپگرهای سه بعدی این شرکت چاپ سه بعدی شدند. سپس خواص آن‌ها از منظر مقاومت مکانیکی و سایر خواص فیزیکی در آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعتی شاهرود مورد بررسی قرار گرفت. بخشی از نتایج این تحقیق در بیست و دومین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران و همچنین بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و تولید ایران منتشر گردید.

سوبا از پایان‌نامه‌های مرتبط حمایت می‌کند

شرکت دانش بنیان سوبا به عنوان شرکت پیش رو در حوزه ساخت افزایشی، از پایان نامه های دانشگاهی مرتبط با این حوزه حمایت می‌کند. دانشجویان و اعضای هیات علمی علاقه‌مند می‌توانند با ما در تماس بوده و موضوعات مورد علاقه خود را مطرح نمایند تا در صورت اولویت‌دار بودن موضوعات در صنعت، از حمایت‌های مادی، معنوی و خدماتی شرکت دانش بنیان سوبا بهره‌مند شوند.

تا کنون شرکت دانش بنیان سوبا از 4 پایان نامه دانشگاهی در استان‌های تهران و سمنان حمایت نموده است. تعامل صنعت و دانشگاه به عنوان دو بال توسعه‌ای کشور دارای اهمیت هستند. امید است با توسعه بیش از پیش این همکاری، دستاوردهایی در فراتر از تراز جهانی در کشور حاصل شود.

آخرین نوشته ها
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.