مهندسی معکوس ماشین حفاری

مهندسی معکوس ماشین حفاری

مهندسی معکوس ماشین حفاری

در راستای همکاری با یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان، پروژه مهندسی معکوس و طراحی بخش‌هایی از ماشین حفاری معدنی این شرکت صورت پذیرفت. ماشین حفاری همانند هر ماشین معدنی دیگر دارای تعدد اجزاء مکانیکی و هیدرولیکی می‌باشد و با توجه به عملکرد اجزاء تحت تنش‌های گوناگون، حساسیت بالایی در طراحی و ساخت آن وجود دارد.

مهندسی معکوس ماشین حفاری
مهندسی معکوس ماشین حفاری

این تجهیز دارای پیشران دیزلی، هیدروموتور و انواع عملگرهای هیدرولیکی می‌باشد. دکل حفاری این تجهیز با پیشتیبانی سیستم هیدرولیکی قدرتمند آن امکان حفاری و نمونه برداری از لایه‌های زمین تا عمق 3 کیلومتری را فراهم می‌آورد. حفاری عمیق در زمین نیازمند برخورداری از فناوری و طراحی ویژه در ماشین حفاری می‌باشد.

مهندسی معکوس در سوبا

یکی از موضوعات خدماتی شرکت دانش بنیان سوبا ارائه خدمات تخصصی طراحی و مهندسی معکوس می‌باشد. شاید در نگاه اول مهندسی معکوس تصوری را صرفا در سطح ابعاد برداری و نقشه برداری ایجاد نماید. اما در واقع مهندسی معکوس صرفا محدود به اندازه برداری و نقشه کشی نمی‌باشد.

تعیین روش تولید مناسب برای هر بخش از تجهیز، تلرانس‌های ابعادی، تغییرات در طراحی متناسب با روش‌های تولید در دسترس، تعیین متریال اجزاء مختلف و… از جمله مواردی هستند که در یک مهندسی معکوس حرفه‌ای حائز اهمیت هستند و از این رو گاهی مهندسی معکوس ممکن است از طراحی اولیه تجهیز نیز دشوارتر باشد.

مهندسی معکوس ماشین حفاری

آخرین پروژه ها