ساخت اکشن فیگور با پرینتر سه بعدی

ساخت اکشن فیگور با پرینتر سه بعدی

مقدمه

فیگور، اکشن فیگور یا فیگورین مجسمه‌ایست جذاب از یک شخصیت واقعی یا خیالی که از جنس‌هایی مثل پلاستیک، چوب، پارچه و… ساخته می‌شود. اکشن فیگورها طرفداران زیادی در بین کودکان و حتی بزرگسالان دارند. بسیاری از افراد به دلیل علاقه به شخصیت‌های خاص سینمایی، کارتونی، حقیقی و خیالی اقدام به خرید اکشن‌ فیگورها می‌کنند. اکشن فیگورها دارای انواع ساده و متحرک هستند و در ظواهر ساده تا پیچیده و حرفه‌ای به فروش می‌رسند. ارزش بازار این محصولات در دنیا در حدود ۲۹.۲ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۷ تخمین زده شده و پیشبینی شده ارزش آن تا ۲۰۳۰ به بیش از ۳۷ بیلیون دلار خواهد رسید.

اکشن فیگور

اکشن فیگور و پرینتر سه بعدی

ساخت اکشن فیگورها میتواند به وسیله پرینترهای سه بعدی صورت پذیرد. در این راستا چاپگرهای سه بعدی میتوانند در ساخت فیگورهای ساده، پیچیده و حتی متحرک استفاده شوند. پرینترهای سه بعدی میتوانند مطابق با یک طرح سه بعدی، فرایند ساخت را بدون نیاز به قالب سازی دنبال کنند. ساخت قطعات در این روش به شکل لایه لایه صورت میپذیرد. بنابراین در این روش میتوان با کمترین تخصص و مشکل به پیچیده ترین جزئیات دست یافت. فراموش نکنید رنگ آمیزی اکشن فیگورها پس از ساخت و توسط یک نقاش یا مینیاتوریست انجام می شود.

برای ساخت اکشن فیگور چه چاپگری بخریم؟

بسته به ظرافت و ابعاد فیگور می توان از چاپگرهای مختلفی استفاده نمود. به عنوان مثال در ساخت فیگورهایی در ابعاد بزرگ (مثلا ارتفاع بیشتر از 12 سانتیمتر) میتوان از چاپگرهای سه بعدی FDM استفاده نمود. چرا که این چاپگرها در ابعاد بزرگ بهتر و مقرون به صرفه تر عمل می کنند. چاپگرهای FDM سوبا به عنوان چاپگرهایی با کیفیت و حرفه ای میتوانند مسیر ساخت اکشن فیگور را برای شما تسهیل کنند.

اما در ابعاد کوچک، چاپگرهای FDM ممکن است جزئیات را به خوبی نشان ندهند. در این شرایط میتوان از چاپگرهای رزینی استفاده نمود. همانطور که مشخص است ماده اولیه این چاپگرها یک پلیمر سیال گونه است که با تابش نور UV خشک می شود. بنابراین با توجه به ماهیت و ساختار این چاپگرها، در قطعات ظریف و در جزئیات با کیفیت بالایی عمل میکنند. اما با توجه به ماده اولیه گران قیمت، در ابعاد بزرگ چندان مقرون بصرفه نیستند. بنابراین چنانچه قصد تولید اکشن فیگورهایی با جزئیات بالا و ابعاد کوچ را دارید، میتوانید از این چاپگرها استفاده کنید. فراموش نکنید در ابعاد بسیار کوچک، ممکن است با مشکل رنگ آمیزی مواجه شوید. چرا که رنگ آمیزی جزئیات صورت فیگور در این ابعاد سهل الوصول نیست.

طرح سه بعدی از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که ذکر شد، برای ساخت اکشن فیگور و هر قطعه دیگر با پرینترهای سه بعدی به طرح سه بعدی نیاز دارید. به جز طراحی سه بعدی، میتوانید از سایت های ارائه دهنده طرح رایگان نیز استفاده کنید. سایت های متعددی وجود دارند که طرح های سه بعدی پرشماری را به شما ارائه میدهند و میتوانید طرح مورد نظر خود را به راحتی دانلود کنید. سایت MY mini factory یکی از سایت های خارجی مناسب در این زمینه است. همچنین میتوانید طرح مورد نظر خود را از بانک مدل سه بعدی سوبا نیز دانلود نمایید. بانک مدل سوبا طرح های مختلف را در دسته بندی های مختلف ارائه میدهد و به مرور بر تعداد طرح های آن در حال افزوده شدن است. اما اگر فعالیت جدی داشته باشید، حرفه ای تر آن است که از طراحان سه بعدی استفاده کنید. یک بار پرداخت هزینه برای ایجاد یک طرح حرفه ای و اختصاصی، ارزش کار شما را دوچندان میکند. با داشتن یک طرح سه بعدی میتوانید به هر تعداد دلخواه از آن طرح بسازید. به این منظور میتوانید همچنین از خدمات طراحی سه بعدی سوبا استفاده کنید. با بارگزاری تصاویر مورد نظر خود در قسمت خدمات طراحی سه بعدی سوبا، طراحی سه بعدی توسط طراحان شرکت انجام شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چگونه بفروشیم؟

برای فروش اکشن فیگورها میتوانید از راه های مختلفی عمل کنید. تشکیل شبکه فروش یکی از راه هاییست که در این مسیر به شما کمک میکند. برای تشکیل شبکه فروش، ارتباط گرفتن با افراد مختلف بسیار حائز اهمیت است. به این منظور لازم است ابتدا بازار هدف فروش خود را مشخص کنید. به عنوان مثال کلوپ ها و گیم نت ها، فروشگاه های اسباب بازی، فروشگاه های لوازم ورزشی، فروشگاه های بازی های کامپیوتری، فروشگاه های فیلم های سینمایی و… می توانند بازار هدف فروش باشند. بنابراین ضروریست نمونه فیگورهای مرتبط با هر حوزه را با بهترین کیفیت تولید نموده و با افراد مختلف فروشگاه ها ارتباط ایجاد کنید. هر چقدر در گسترده تر نمودن دامنه ارتباطات خود موفق تر عمل کنید، پیوستگی فروش شما تضمین شده تر خواهد بود. ضمن آنکه از فروشگاه های اینترنتی نیز می توانید به عنوان یک بستر مناسب استفاده کنید. در این زمینه اهمیت بسته بندی نیز قابل توجه است. مشتریان بسته بندی محصول شما را به عنوان ویترینی از کار شما ارزیابی نموده و تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. با عملکرد مناسب در این زمینه میتوانید سهمی از بازار چند بیلیون دلاری این محصولات را به خود اختصاص دهید.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.