طرح سه بعدی رایگان!

طرح سه بعدی رایگان!

مقدمه

برای استفاده از پرینتر های سه بعدی، به مدل سه بعدی نیاز داریم. برای مدلسازی سه بعدی از نرم افزار هایی مثل Solidworks، 3Ds Max، Maya، Blender، Zbrush، Cinema4D و … استفاده می کنیم که بعضی از آنها مثل Solidworks جز دسته نرم افزار های مهندسی و بعضی از آنها مثل 3Ds Max جز دسته نرم افزار های هنری محسوب می شوند. از آنجایی که مدلسازی سه بعدی کار راحتی نیست، سایت ها و منابعی هستند که مدلهای سه بعدی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند.

همچنین برای داشتن طراح و مدل سه بعدی می توانید از خدمات طراحی سه بعدی سوبا نیز استفاده کنید.

در ادامه این مقاله سعی کردیم تا 10 سایت برای دانلود رایگان انواع مدل 3 بعدی را معرفی کنیم، دقت کنید که هر کدام پاز این سایت ها منبعی عظیم برای دانلود طرح رایگان سه بعدی هستند پس به سادگی از کنا آن ها عبور نکنید!


1- وب سایت MyMiniFactory

MyMiniFactory توسط iMakr یکی از بزرگترین شرکت های چاپ سه بعدی و اسکن سه بعدی در جهان مدیریت می شود. در MyMiniFactory می‌توانید طراحان مورد علاقه خود را دنبال کنید، طرح‌ها را لایک کنید و در مورد آنها نظر بدهید، طرح‌های خود را منتشر کنید، پست‌های وبلاگ بسازید، فایل بخرید و از تخفیف‌های ویژه برخوردار شوید. همچنین می‌توانید یک فروشگاه در MyMinifactory باز کنید تا از طراحی خود کسب درآمد کنید. همه فایل‌های اینجا همگی فایل‌های قابل چاپ سه‌بعدی تضمینی (با فرمت STL) هستند، به این معنی که همه موارد آپلود شده توسط یک چاپگر سه‌بعدی رومیزی تست شده‌اند و کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی دانلود و چاپ کنند.


2- وب سایت Thingiverse

طرح سه بعدی رایگان

MakerBot’s Thingiverse یک انجمن طراحی پر رونق برای کشف، ساخت و به اشتراک گذاری چیزهای قابل چاپ سه بعدی است. شما می توانید بسیاری از فایل های قابل چاپ را پیدا کنید و حتی می توانید طرح خود را در جامعه به اشتراک بگذارید.


3- وب سایت Cults

طرح سه بعدی رایگان

Cults بازاری است که طراحان و افرادی را که می‌خواهند اشیاء واقعی را با فناوری‌های چاپ سه بعدی، ماشینکاری CNC و برش لیزری بسازند، به هم متصل می‌کند. از آنجا که همه افراد روح هنری یا توانایی استفاده از نرم افزار CAO 3D را ندارند، Cults کار این طراحان را برجسته می کند که پرینت سه بعدی را برای همه قابل دسترس می کنند. حتی می‌توانید مدل‌های محصولی مانند IKEA، Lego، GoPro و سایر شرکت‌های موجود در Cults را نیز پیدا کنید!


4- وب سایت Free3D

طرح سه بعدی رایگان

Free3D صفحه ای متشکل از 17000+ مدل سه بعدی رایگان در دسته بندی هایی مانند وسایل نقلیه، گیاهان، معماری، آناتومی انسان و غیره است که می توانید آنها را در فایل های سه بعدی مانند .max، .obj، .fbx، .3ds و غیره دانلود کنید.


5- وب سایت GrabCAD

طرح سه بعدی رایگان

GrabCAD پلتفرم نرم افزار باز پریمیر Stratasys برای سازندگان، مهندسان و طراحان افزودنی است که مایلند قابلیت های تولید افزودنی خود را افزایش دهند. کتابخانه اجتماعی GrabCAD تقریباً 5 میلیون طرح و مدل رایگان از همه طراحان، مهندسان و دانشجویانی که از GrabCAD استفاده می کنند ارائه می دهد، اگر می خواهید طرح های خود را به رخ بکشید یا مدل خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، اینجا مکانی عالی است!

ناگفته نماند حوزه آموزشی آنها نیز راهنمایی های آموزشی، مطالعات موردی و کتاب های الکترونیکی بسیار مفید و همچنین ابزارهای Workbench را برای هوس های طراحی شما ارائه می دهد! منطقه چالش آن حتی میزبان چالش‌های طراحی است که می‌توانید مهارت‌های خود را به رخ بکشید و جوایز را نیز در خانه ببرید!


6- وب سایت Pikbest

 وبسایت Pikbest

Pikbest یک پلت فرم منبع طراحی است که بیش از 3 میلیون اثر هنری خلاقانه را ارائه می دهد. می‌توانید قالب‌های طراحی، اسلایدهای ارائه، ویدیو و موسیقی و موارد دیگر را در Pikbest بیابید. شما می توانید مدل های سه بعدی مختلف مانند دکوراسیون عروسی، مبلمان منزل، دکوراسیون اتاق، لوازم خانگی، طراحی منظره و غیره را پیدا کنید.


7- وب سایت CGTrader

وبسایت  CGTrader

CGTrader در سال 2011 توسط Marius Kalytis، طراح سه بعدی با تجربه، تاسیس شد. می توانید مدل های سه بعدی رایگان از دارایی های سه بعدی ماشین تا انسان را دانلود کنید. در تعدادی فرمت فایل از جمله MAX، OBJ، FBX، 3DS، STL، C4D، BLEND، MA، MB موجود است. اگر به دنبال مکانی برای فروش مدل های سه بعدی یا خرید خود هستید، می توانید آنها را در اینجا نیز امتحان کنید!


8- وب سایت Adobe Stock

وبسایت Adobe Stock

Adobe Stock میلیون‌ها دارایی بدون حق امتیاز ارائه می‌کند، شما می‌توانید به هزاران مدل سه بعدی، چراغ‌ها و مواد قابل تنظیم که توسط متخصصان سه‌بعدی و هنرمندان سه‌بعدی در سطح جهانی ایجاد شده‌اند، دسترسی داشته باشید. از دارایی ها برای ایجاد صحنه های سه بعدی برای طراحی، معماری، بازی، جلوه های بصری و موارد دیگر استفاده کنید.


9- وب سایت Autodesk Online Gallery

وبسایت Autodesk Online Gallery

پلتفرم رسمی از Autodesk برای طراحان و مهندسان برای به اشتراک گذاری و دانلود مدل های سه بعدی، رندر تصاویر، فایل های CAD، مدل های CAD و سایر مطالب مرتبط.


10- وب سایت سوبا

وبسایت سوبا

بانک مدل های سه بعدی وب سایت سوبا از معدود بانک مدل های سه بعدی ایرانی است که به صورت روزانه در حال آپدیت شدن است. مزیت این وب سایت این است که بسیاری از این مدل ها ایرانی، بومی سازی شده و تست شده و شما می توانید با خیال راحت این فایل ها را دانلود کرده و بلافاصله با پرینتر های سه بعدی چاپ کنید.


آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.