پرینترهای سه بعدی F102 و F302 ارتقا می یابد

پرینترهای سه بعدی F102 و F302 ارتقا می یابد

به لطف توسعه فناوری پرینت سه بعدی در واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان سوبا، سنسور تشخیص فیلامنت پرینت سه بعدی در این مجموعه تولید و به عنوان یک آپشن جدید بر روی پرینترهای سه بعدی F302 و F102 آزمایش و تایید شد.

نقش این سنسور در پرینت سه بعدی چیست؟

این سنسور هیچ اثری در کیفیت قطعات تولید شده با چاپگرهای سه بعدی ندارد و عملا به لحاظ کیفیت چاپ مزیتی ایجاد نمی کند. اما یک چالش از چالش های پرینت سه بعدی را برای اپراتورهای پرینت سه بعدی حل می کند. به خصوص اپراتورهای حرفه ای که ساخت قطعات بزرگ و یکپارچه را با پرینترهای سه بعدی صورت می دهند.

سنسور تشخیص فیلامنت

این حسگر با قرار گرفتن در مسیر فیلامنت پرینت سه بعدی، وجود یا عدم وجود فیلامنت را به پردازنده اطلاع می دهد. به عبارت دیگر در صورت اتمام فیلامنت، نازل دستگاه به مبدا خود منتقل شده (اصطلاحا محورهای X و Y به Home منتقل می شوند) و سپس دستگاه در وضعیت توقف موقت قرار می گیرد و با آلارم هشدار، اپراتور از اتمام فیلامنت مطلع خواهد شد. در ادامه پس از تعویض فیلامنت و فشردن کلید تایید توسط اپراتور، دستگاه مجددا به موقعیت پرینت بازگشته و فرایند چاپ دنبال می شود.

با وجود این آپشن، کاربران دستگاه دیگر نگران اتمام فیلامنت نیستند. حتی اگر ماده مصرفی دستگاه در نیمه های شب و در زمان عدم حضور اپراتور به پایان رسد، اپراتور می تواندپس از چند ساعت، نسبت به قرار دادن فیلامنت حدید بر روی دستگاه و دنبال نمودن فرایند چاپ بدون هیچ مشگلی اقدام نماید.

این تکنولوژی از چه زمانی بر روی چاپگرها پیاده می شود؟

سوبا در نظر دارد تولیدات جدید خود را به سنسور اتمام فیلامنت تجهیز کند و از این پس مشتریان میتوانند از این آپشن بر روی چاپگرهای F302 و F102 بهره مند شوند. جهت سفارش این چاپگرهای میتوانید از اینجا اقدام نمایید.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.