پرینت سه بعدی و رکوردهای گینس

پرینت سه بعدی و رکوردهای گینس

پرینت سه بعدی و رکوردهای گینس فناوری و خلاقیت ها دست به دست هم می دهند و پیشرفت‌های جدید حاصل می‌شوند. اولی در ساختن هر چیزی که می تواند بر توسعه، سبک زندگی و اقتصاد تأثیر بگذارد، اثر گذار است. اما خلاقیت‌ها پای این فناوری را به عرصه‌های مختلفی باز کرده است. در مقاله پرینت سه بعدی و رکوردهای گینس همراه ما باشید.

پرینت سه بعدی اگرچه سه دهه پیش معرفی شد، اما اخیراً تأثیر آن در بخش های صنعتی و تولیدی محسوس شده است. این فناوری مسیرها را برای آزمایش بسیاری از چیزها هموار کرده است و باعث شده روش های سنتی تولید تغییر یابند.
پرینت سه بعدی با تمام خلاقیتی که در آن وجود داشت، باعث توسعه بسیاری از «اولین های جهان» شد. اما آن اشیاء چاپ سه بعدی نتوانستند کتاب رکوردها را تحت تأثیر قرار دهند. اخیراً آثار چاپ سه بعدی به طور رسمی در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.

کوچکترین مکعب روبیک

بدون شک آثار مینیاتوری زیادی قبل از ورود پرینت سه بعدی وجود داشت. اما وقتی چیزی به محبوبیت مکعب روبیک ساخته می شود که آنقدر کوچک است که می تواند به راحتی روی نوک انگشت شما قرار گیرد، پس چرا کتاب گینس نباید متوجه آن شود.

تونی فیشر کوچکترین مکعب روبیک جهان را در ژوئن 2016 با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخت. اگرچه مکعب کوچک است، اما کاربردی است. آنقدر کوچک است که برای چرخاندن دو طرف آن به موچین نیاز دارید.

پرینت سه بعدی و رکوردهای گینس
مکعب پرینت سه بعدی شده

کوچکترین مجسمه پرینت سه بعدی به شکل انسان

آیا حتی ممکن بود مجسمه انسانی آنقدر کوچک تصور شود که بتواند در چشم یک سوزن بنشیند یا روی سر مورچه قرار گیرد؟ جانتی هورویتز به آن دست یافت. او ابتدا با کمک 200 دوربین تصویری از یک زن واقعی گرفت و آنها را در نرم افزاری برای ایجاد یک تصویر سه بعدی وارد کرد.

او تصویر را با استفاده از چاپگر سه بعدی Nanoscribe که بر روی فناوری پلیمریزاسیون Two Photon عمل می کند، چاپ کرد. این فناوری نور لیزر را روی مواد حساس به نور هدایت می کند.

پرینت سه بعدی و رکوردهای گینس

بلندترین مجسمه پرینت سه بعدی یک انسان

وقتی پرینت سه بعدی بتواند کوچکترین مجسمه را خلق کند، می تواند بلندترین مجسمه را نیز خلق کند. شاید این فکر جیمز، خالق و صاحب کانال xrobots یوتیوب را برای ساختن بلندترین مجسمه از خود هیجان زده کرده باشد.

او خودش را با آی‌پد اسکن کرد و سپس شکل و ابعاد عالی به تصویر داد. وقتی او نسبت را درست به دست آورد، از دو پرینتر سه بعدی استفاده کرد تا مجسمه را چاپ کنند و آن را در 500 ساعت تکمیل کردند.

پرینت سه بعدی و رکوردهای گینس

بزرگترین شی چاپ شده سه بعدی

صنعت هوافضا با ظهور پرینت سه بعدی در فضای خوبی قرار دارد زیرا به آنها کمک می کند تا ابزارهای خاصی را چاپ کنند که یافتن آنها دشوار بود، ساخت آن ماه ها زمان می برد و قبلاً گران بودند.

در آزمایشگاه ملی Oak Ridge، محققان با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی، ابزاری به نام «تریم و دریل» ساخته اند که وزن آن 1650 پوند است، اندازه شاسی بلند است و طول آن 17.5 فوت، عرض 5.5 فوت و ارتفاع 1.5 فوت است. . بزرگ‌ترین شی پرینت سه‌بعدی جهان در 30 ساعت با فیبر کربن و مواد پلاستیکی مختلف ساخته شد.

پرینت سه بعدی و رکوردهای گینس

سبک ترین ساختار پرینت سه بعدی

بعد از کوچکترین، بلندترین و بزرگ ترین، نوبت به سبک ترین ها می رسد. این ساختار یک آئروژل گرافن چاپ سه بعدی است. آنقدر سبک است که حتی گلبرگ های گل و یک گلوله پنبه به راحتی وزن آن را تحمل می کند. وزن آن 0.5 میلی گرم بر سانتی متر مکعب است.

سبک ترین سازه جهان توسط دونگ لین از دانشگاه ایالتی کانزاس ساخته شد. این سازه که در سال 2016 ساخته شد، رسماً توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان “ساختار چاپ سه بعدی کم تراکم” شناخته شد.

پرینت سه بعدی و رکوردهای گینس

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.