بازدید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از سوبا

بازدید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از سوبا

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از کارخانه نوآوری سوبا بازدید نمودند. در این بازدید، دانشجویان با فناوری ساخت افزایشی، اهمیت آن در عصر فناوری و کاربرد آن در حوزه پزشکی آشنا شدند.

فناوری ساخت افزایشی به دلیل انعطاف‌پذیری بالا در تولید، در حوزه‌های مختلف مهندسی و پزشکی و همچنین در جنبه‌های گوناگون آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی دارای کاربرد است. این فناوری محدود به قالبسازی، ماشین‌کاری و اپراتوری مداوم نبوده و در تولید محصولات کم‌تیراژ بسیار سریع و مقرون بصرفه‌ است. آشنایی دانشجویان با این فناوری سبب تقویت خلاقیت و شکل‌گیری ایده‌های آن‌ها شده و کمک شایانی به پرورش آنان در سایر حوزه‌ها می‌نماید.

در این بازدید همچنین دانشجویان با چاپگر زیستی B101 آشنا شدند. این چاپگر توانایی پرینت پلیمرهای زیستی حاوی سلول را داشته و با توجه به این پتانسیل قدرتمند، توانایی ایجاد بافت زنده جهت پیوند با بدن موجودات زنده را داراست. ایم بافت می تواند جایگزین بافت های آسیب دیده شده و در مطالعات پژوهشی و کاربردهای بالینی مورد استفاده قرار گیرد.در پایان دانشجویان پاسخ سوالات خود در حوزه های مربوطه را به شکل پرسش و پاسخ دریافت نمودند.

در پایان دانشجویان پاسخ سوالات خود در حوزه های مربوطه را به شکل پرسش و پاسخ دریافت نمودند.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.