بایوپرینتر پیشرفته سوبا توسط وزیر علوم رونمایی شد

بایوپرینتر پیشرفته سوبا توسط وزیر علوم رونمایی شد

بایوپرینتر سوبا در نمایشگاه‌های هفته پژوهش و ایران ساخت

شرکت دانش بنیان سوبا در بیست و سومین نمایشگاه هفته پژوهش و دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت شرکت نمود. این دو نمایشگاه به طور همزمان در تاریخ 19 الی 22 آذر ماه 1401 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شدند. در حاشیه این دو نمایشگاه، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری، از پیشرفته‌ترین بایوپرینتر کشور که سیر طراحی و تولید آن در شرکت دانش‌بنیان سوبا صورت پذیرفته است، رونمایی کردند.

مراسم رونمایی از بایوپرینتر پیشرفته B102 سوبا

بایوپرینتر جدید سوبا چه قابلیت‌هایی دارد؟

پیش از این سوبا در مرداد ماه 1401 از نخستین نسل بایوپرینتر خود تحت عنوان B101 در پارک علم و فناوری استان رونمایی نمود. اما چاپگر زیستی B102 به عنوان نسل پیشرفته چاپگرهای سه بعدی زیستی دارای قابلیت‌های متعددی در پرینت زیستی می‌باشد.

بایو پرینتر پیشرفته B102 سوبا
بایو پرینتر پیشرفته B102 سوبا

این چاپگر دارای ماژول‌های مختلفدر سیستم تزریق است که امکان پرینت زیستی طیف وسیعی از پلیمرها را فراهم می‌آورد. ماژول‌های این دستگاه عبارتند از:

  • ماژول سرنگی
  • ماژول حرارتی
  • ماژول UV
  • ماژول خنک کننده تزریق
  • ماژول الکتروریسی

این چاپگر سه بعدی پیشرفته همچنین با بهره‌گیری از دو سیستم تزریق مجزا، می‌تواند به هریک از ماژول‌های فوق با به طور همزمان به دو ماژول یکسان تجهیز شده و پلیمر مورد نظر را چاپ کند. کیفیت بالای این چاپگر سه بعدی زیستی به همراه برخورداری از پشتیبانی داخلی، آن را به یک رقیب جدی برای شرکت‌های اروپایی و امریکایی در ایران تبدیل نموده است. هرچند صادرات این محصول به سایر کشورها نیز می‌تواند آن را به یک محصول جهانی پرطرفدار تبدیل کند.

سوبا در نمایشگاه‌های ایران ساخت و هفته پژوهش

کارشناسان شرکت دانش بنیان سوبا در این دو نمایشگاه به معرفی چاپگرهای سه بعدی و سایر محصولات این شرکت مانند پمپ سرنگی، دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست و…. پرداختند. چاپگرهای سه بعدی پیشرفته سوبا در این نمایشگاه توجه بسیاری از مخاطبین را به خود جلب نمودند. به طوریکه در روز اول نمایشگاه، تمامی تولیدات این شرکت اعم از چاپگرهای سه بعدی زیستی و FDM ثبت سفارش شدند.

نکته جالب و حائز اهمیت در نمایشگاه ایران ساخت، جذب بازدیدکنندگان خارجی و جلب توجه آنان به بایوپرینتر B102 سوبا بود که منجربه شگفت‌زدگی بازدیدکنندگان خارجی به ویژه بازدید کنندگان اروپایی شد. به نظر می‌رسد پیشرفت شرکت‌های داخلی در موضوعات مدرن و در لبه دانش، برای بازدیدکنندگان خارجی جذاب و هیجان انگیز بوده و با استقبال آن‌ها مواجه شده است. در این میان دو شرکت و سه شخص حقیقی از کشورهای انگلستان و مجارستان خواستار همکاری‌ اقتصادی و پژوهشی با شرکت دانش‌بنیان سوبا شدند.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.