تولید مهر و کاتر شیرینی با چاپگرهای سه بعدی

تولید مهر و کاتر شیرینی با چاپگرهای سه بعدی

مقدمه

چاپگرهای سه بعدی تجهیزاتی هستند که در ساخت قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این روش نیازی به قالب‌سازی وجود ندارد. بنابراین ایجاد تسهیل در فرایند تولید محصولات متنوع از مزایای این روش تولید است.

در مقالات دیگر گفتیم چاپگرهای سه بعدی در تولیدات کم تیراژ مقرون بصرفه و کارامد هستند. اما آیا در موارد پرتیراژ نیز صرفه اقتصادی وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. قطعات کوچک به دلیل حجم کم ماده و سرعت در چاپ، دارای صرفه اقتصادی در تولید هستند. در ادامه به توضیحات بیشتری خواهیم پرداخت.

ساخت قطعات کوچک با چاپگرهای سه بعدی fdm

چاپگرهای سه بعدی ساخت قطعات را به صورت لایه لایه انجام می‌دهند. در این روش ابتدا نازل چاپگر حرکت می‌کند و با تزریق پلیمر (پلاستیک) مقطعی از قطعه را بر روی میز کار ترسیم می‌کند. سپس نازل به ارتفاع بالاتری رفته (در حد چند میکرون) و مقطع بعد را روی مقطع قبل ترسیم می‌کند. ساخت لایه لایه قطعات باعث می‌شود کاربر بتواند بدون نیاز به قالب قطعه مورد نظر خود را تولید کند.

اگر قطعات بزرگ باشند ممکن است تولید آنها چند ده ساعت زمان ببرد. شاید بپرسید با این سرعت کم صرفه اقتصادی چه میشود؟ پاسخ مثل همیشه اینست: تیراژ پایین. یعنی اگر شخصی به تیراژ پایینی از قطعات نیاز داشته باشد چاره ای جز این کار ندارد. سه روز زمان برای ساخت یک قطعه بهتر است یا چند صد میلیون هزینه برای قالبسازی آن قطعه؟ البته جیب پر پول هم تعیین کننده است 😉 اما اصل بر اقتصاد است.

حال اگر قطعات کوچک باشند چطور؟ آیا باز هم صرفه اقتصادی در تولید تیراژ وجود ندارد؟ چرا این بار وجود دارد. چرا که ساخت قطعات کوچک به زمان کمتری نیاز دارد و دستگاه پرینتر سه بعدی میتواند طبق برنامه در ۲۴ ساعت به شکل پیوسته کار و تولید کند. البته بهتر است بجای واژه “قطعات کوچک” از واژه “قطعاتی با حجم موثر کم” استفاده کنیم. در واقع حجم ماده ملاک است نه ابعاد. ممکن است قطعه‌ای بزرگ مثل گلدان با جداره نازک تولید شود و حجم ماده آن کم باشد.

فراموش نکنید در این روش از تولید لازم نیست شما بسازید. دستگاه به شکل اتوماتیک ساخت را تا انتها انجام می‌دهد.

تولید مهر و کاتر شیرینی

مهر و کاتر شیرینی قطعات عمدتا کوچکی هستند که برای برش خمیر شیرینی و کوکی و ایجاد طرح های مختلف بر روی آنها استفاده می‌شوند. با توجه به بازار و سلایق مختلف، تولید کننده این مهرها باید بتواند طرح‌های متنوعی تولید کند و طرح‌های خود را مدام به روز کند تا بتواند جذب مشتری و بازار را به خوبی انجام دهد. بنابراین اگر به سراغ قالبسازی و تزریق پلاستیک برویم توجیه اقتصادی از بین میرود. اما از آنجایی که این مهر و کاترهای شیرینی و کوکی کوچک هستند به راحتی میتوان آنها را با چاپگرهای سه بعدی تولید نمود. با تنوع زیاد در مدل.

اما اگر تولیدتان رونق گرفت و نیاز به تولید افزایش تولید داشتید، میتوانید روی مزرعه چاپ سه بعدی حساب کنید. مزرعه چاپ سه بعدی میتواند یک اتاقک یا سالن شامل تعدادی چاپگر باشد. با توجه به قیمت مناسب چاپگرهای سه بعدی ایجاد مزرعه چندان پر زحمت نیست و از طرفی میتوانید هر روز با تعداد پرشماری از طرح‌های جدید در بازار فعالیت کنید.

مهر و کاتر شیرینی

اگر نگران طراحی هستید لازم هست به شما این اطمینان را بدهیم که میتوانید از خدمات طراحی سه بعدی سوبا استفاده کنید. ضمنا طرح‌های سه بعدی پر فروش و از پیش آماده را نیز می توانید از بانک مدل سوبا دانلود نمایید.

برای انتخاب یک پرینتر سه بعدی مناسب نیز استفاده از پرینتر سه بعدی F102 را توصیه میکنیم. آموزش استفاده از این چاپگر سه بعدی فوق العاده نیز در هنگام خرید به شما داده شده و میتوانید بلافاصله در عرصه تولید وارد شوید.

همراه ما باشید./

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.