ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی

ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی

ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی از دیگر کاربردهای فناوری خارق‌العاده پرینت سه بعدی است که توجه بسیاری از تولیدکنندگان صنعتی را به خود جذب کرده‌است. ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی جایگزین بسیار مناسبی به جای روش‌های تولیدی قدیمی بوده با توجه به این موضوع که چرخدنده‌ها دارای تنوع زیادی از نظر اندازه، مدل و تعداد دندانه هستند.

روش ساخت چرخنده با پرینتر سه بعدی

طراحی اولیه جهت ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی

مجموعه سوبا با دارا بودن بیش از 5 سال تجربه در حوزه پرینت سه بعدی می‌تواند به سوالات شما در زمینه فناوری پرینت سه بعدی، خدمات آن، کاربردها و ویژگی‌های چاپگر سه بعدی پاسخ مناسبی بدهد. در این مقاله قرار است شما علاقه مندان به حوزه پرینت سه بعدی را با ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی آشنا کنیم بنابراین در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

روش ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی همانند دیگر روش‌های ساخت مدل فیزیکی با دستگاه چاپگر سه بعدی است. به این صورت که در ابتدا با رعایت کردن نکاتی راجب میزان استحکام و ضخامت به ترتیب فرآیند طراحی اولیه چرخدنده و تنظیمات چاپگر سه بعدی و ارسال طرح باید انجام شود تا فرآیند ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی صورت بگیرد.

1- طراحی اولیه چرخدنده مورد نظر: با توجه به نکاتی همانند اندازه، تعداد دندانه، میزان استقامت و … طرح اولیه از چرخدنده مورد نظرتان را طراحی کنید حتی می‌توانید از مدل‌های طراحی شده آماده استفاده کنید و از روی همین مدل‌ها فرآیند ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی را آغاز کنید.

2-تنظیم کردن دستگاه طبق طراحی انجام شده و آغاز فرآیند پرینت سه بعدی: در مرحله آخر باید تمامی نکاتی که در طراحی لحاظ کردید را به دستگاه بدهید و دستگاه را برای پرینت سه بعدی چرخدنده آماده کنید. توجه داشته باشید اگر یک چرخدنده بسیار مقاوم می‌خواهید نیاز است چگالی کار را حداقل به 50 درصد و دقت کار را به 0.1 میلیمتر برسانید.

هدف ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی

بطوری کلی چرخدنده وسیله‌ای است که جهت ارسال نیرو با سرعت‌های چرخشی مختلف استفاده می‌شود و اینکه اندازه و جهت نیرو چه مقدار و به کدام سمت باشد دو پارامتر مهم در انتخاب نوع چرخدنده است. حال شما تصور کنید در یک پروژه صنعتی بسیار مهم نیاز به یک چرخدنده‌ای حس می‌شود که در بازار موجود نیست در همین حین است که کارفرما می‌تواند با یک دستگاه چاپگر سه بعدی فرآیند ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی را طی کند و عملکرد این چرخدنده را در پروژه خودش ببیند و متوجه اهمیت بالای فناوری پرینت سه بعدی شود.

محدودیت‌های ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی

در ساخت چرخدنده با پرینتر سه بعدی محدودیت هایی چون مقدار نیرو، کیفیت چرخدنده و مقاومت دندانه‌های چرخدنده است که در ادامه بطور کامل راجب این 3 فاکتور صحبت شده است.

1- مقدار نیرو

همانطور که گفته شد وظیفه اصلی چرخدنده‌ها انتقال نیرو است. در دستگاه‌های چاپگر سه بعدی جهت تولید و ساخت چرخدنده با انتقال نیرو خوب، اغلب از فولاد ضد زنگ و پلاستیک‌های ABS استفاده می‌کنند.

2- کیفیت سطح چرخدنده

چرخدنده‌ها باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا هنگامی که در حین کار استفاده می‌شوند به دلیل سطح ناهموار و بی‌کیفیت صداهای گوش خراشی تولید نکنند.

3- مقاومت دندانه‌های چرخدنده

سومین پارامتری که در حین پرینت سه بعدی چرخدنده باید به آن توجه کرد، مقاومت و کیفیت دندانه‌های چرخدنده است که اگر مناسب نباشد در حین استفاده می‌شکنند و موجب عقب افتادگی کار می‌شوند بنابراین جهت جلوگیری از بروز حادثه شکستگی دندانه‌های چرخدنده، ضخامت چرخدنده‌ها را تا حد مناسبی بیشتر باید کرد.

سخن پایانی

در این مقاله از سوبا با یکی دیگر از قابلیت‌های فناوری پرینت سه بعدی و دستگاه چاپگر سه بعدی به خوبی آشنا شدید. این فناوری مدرن همانند اقیانوسی عمیق هست که با پیشرفت علم در این حوزه امکانات جدید و کاربردی از آن نمایان می‌شود. بطوری که تمامی تولیدکنندگان و طراحان در این اقیانوس عمیق غرق خواهند شد.

مجموعه سوبا دارای تیم متخصص مشاوران و راهنمایانی است که به سوالات شما عزیزان در حوزه فناوری پرینت سه بعدی، قابلیت‌های آن و ارائه خدمات دستگاه چاپگر سه بعدی و خرید آن می‌تواند به خوبی پاسخ دهند و شما را با توجه به علایق و نیازی که دارید راهنمایی کنند. درآخر لازم است بگوییم مجموعه سوبا امیدوار است با ارائه این مقاله به شما عزیزان شوق کافی جهت وارد شدن به این صنعت مدرن را در شما بوجود آورده باشد.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.