پرینت سه بعدی و سرگرمی

پرینت سه بعدی و سرگرمی

پرینت سه بعدی و سرگرمی یکی از بهترین حوزه‌هایی است که می‌توان در آن فعالیت کرد و خلاقیت طراحان را به چالش کشید. اسباب‌بازی‌های مختلف ساده و پیچیده، اکسسوری‌های تلفن همراه و الکترونیک، اکسسوری‌های خانه و باغبانی، مجسمه و اکشن فیگورها، تابلو و نقوش برجسته، اکسسوری خودرو، گِیم و بازی، ماکت‌های معماری و ساختمانی و…. بخشی از موضوعاتی هستند که پرینترهای سه بعدی در آن دارای کاربرد جذاب هستند. به عبارتی با توجه به سهولت ساخت قطعات مختلف با تمام جزئیات و پیچیدگی‌ها با استفاده از پرینترهای سه بعدی، می توان از این فناوری در حوزه‌های مختلف استفاده و قطعات کاربردی جذاب تولید نمود. در اینجا به چند مثال از کاربری چاپگرهای سه بعدی بسنده می‌کنیم.

اسباب‌بازی

اسباب‌بازی یکی از موضوعات جذاب و سرگرم‌کننده است، که ساخت آن‌ها با پرینترهای سه بعدی میسر است. در این موضوع می‌توان از اسباب‌بازی‌های مختلف ساده و مونتاژی یاد نمود. اسباب‌بازی‌های خلاقانه همانند: ماکت‌های مونتاژی و اسباب‌بازی‌هایی مشابه لِگو به عنوان مثال‌هایی در این حوزه هستند که نقش پررنگ پرینت سه بعدی و سرگرمی را نمایش می‌دهند. پرینترهای سه بعدی همچنین می‌توانند در ساخت اسباب‌بازی‌های نسبتا انعطاف‌پذیر و لاستیکی مورد استفاده قرار گیرند. ساخت اسباب‌بازی‌های مفصلی به شکل یک پارچه نیز در این روش امکان پذیر است.

پرینت سه بعدی و سرگرمی

اکسسوری

ساخت اکسسوری از دیگر موارد جذابی‌ است که می‌تواند با پرینترهای سه بعدی صورت پذیرد. به عنوان مثال انواع استندهای لپتاپ و موبایل، آویزهای کلید، دیوارکوب‌های فانتزی، وسایل آبیاری و باغبانی و… از جمله مواردی هستند که می‌توانید ساخت آنها را با پرینتر سه بعدی صورت دهید. سهولت و سرعت ساخت قطعات مختلف با استفاده از چاپگرهای سه بعدی، استفاده از آن را در ساخت قطعات مختلف ممکن می‌سازد. از این رو هر ایده ابتکاری و جذاب را می‌توانید به سرعت پیاده‌سازی کنید.

پرینت سه بعدی و سرگرمی
پرینت سه بعدی و سرگرمی

بازی‌های تخته‌ای

تمامی افراد در هرجای دنیا در شب‌های طولانی زمستان علاقه دارند با همدیگر بازی‌های گروهی چون شطرنج تخته چکرز و … بازی کنند. که علاقه‌مندان می‌توانند با فناوری‌های پرینتر سه بعدی انواع بازی‌های گروهی را پرینت کنند و دیگر نگران گم شدن مهره‌های بازی نباشند زیرا به راحتی می‌شود آن‌ها را پرینت سه بعدی کرد.

استاپ موشن

استاپ موشن‌ها ویدئوهایی هستند که از پشت سر هم قرار دادن تعداد زیادی تصویر ساخته می‌شوند. در این روش سوژه یا سوژه‌های مورد نظر را در قاب تصویر جابجا نموده و پس از هر جابجایی عکس‌برداری صورت می‌پذیرد. تصاویر مختلف را می توان در نرم‌افزارهای مختلف ساخت ویدئو قرار داده و با در نظر گرفتن فاصله زمانی کوتاه برای هر تصویر نسبت به پخش آن‌ها اقدام نمود تا ویدئو ساخته شود. هر چقدر جابجایی سوژه‌ها کوچکتر و تعداد تصاویر بیشتر شود، کیفیت استاپ‌موشن افزایش می‌‌یابد.

طراحی اسنیپر

در سال 2017 اسنیپرها که با نام چرخ دستی معروف شده‌بودند در میان کودکان و نوجوانان طرفدار پیدا کرده‌بود. با پیشرفت علم در حوزه پرینت سه بعدی و سرگرمی اسنیپرها با فناوری چاپگر سه بعدی به زیبایی پرینت می‌شوند.

مزایا پرینت سه بعدی و سرگرمی

چاپ اسباب‌بازی و انواع سرگرمی با پرینترهای سه بعدی دارای مزیت‌هایی است که با آشنا شدن با آن‌ها متوجه بیشتر اهمیت پرینت سه بعدی و سرگرمی خواهید شد.

1- پرینت سه بعدی و سرگرمی طرح دلخواه کودکان را چاپ می‌کند.

2- سرعت در چاپ اسباب‌بازی برای کودکان بالا است.

3- پرینت سه بعدی بهترین روش برای جایگزین کردن اسباب‌بازی‌های قدیمی کودکان است.

در نهایت شما به چه موضوعاتی فکر میکنید؟ به تعداد ایده‌های ساختنی موجود در دنیا می‌توان خلاقیت و سرگرمی ایجاد نمود و با چاپگرهای سه بعدی آن ایده‌ها را پیاده‌سازی نمود. این کاربری ضمن ایجاد سرگرمی، به پرورش خلاقیت و شکل‌گیری موضوعات تجاری جدید و خلق کسب و کار کمک می‌کند. طرح‌های سه بعدی مختلف و رایگان را نیز می‌توانید از سایت‌های داخلی و خارجی دانلود نمایید. بنابراین پرینت سه بعدی و سرگرمی دریچه‌ای روشن را بر روی خلاقان، طراحان و تولیدکنندگان حوزه چاپ سه بعدی گشوده‌اند.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.