پرینت سه بعدی جنگل ها را نجات می دهد

پرینت سه بعدی جنگل ها را نجات می دهد

پرینت سه بعدی و محیط زیست

شرکت Desktop Metal،نسخه Shop System Forust را منتشر می کند تا چوب پرینت شده با پرینترسه بعدی با ظاهر طبیعی را به جایگزینی جذاب در دکوراسیون و مبلمان منزل تبدیل کند.

چوب پرینت سه بعدی شده
پرینت سه بعدی و محیط زیست

هر سال بیش از 15 میلیارد درخت قطع می شود که 84 میلیون تن محصول جانبی ضایعات چوبی را تنها در ایالات متحده تولید می کند. اگر بتوانید از آن ضایعات، برای ساخت مصنوعات چوبی استفاده کنید، چند درخت را می توانید نجات دهید؟

این سوال، سوال اساسی شرکتی است که این فرآیند را آغاز کرد. سازنده پرینترهای سه بعدی آمریکایی Desktop Metal. این شرکت که به ساخت قطعات صنعتی فلزی از پودرهای فلزی شهرت دارد، در سال 2021 یک شرکت تابعه جدید به نام Forust راه اندازی کرد تا چوب چاپ سه بعدی از محصولات جانبی تولید الوار و کاغذ، یعنی گرد و غبار سلولز و لیگنین (یک کلاس از پلیمرهای آلی پیچیده که مواد ساختاری کلیدی را در بافت‌های حمایتی اکثر گیاهان تشکیل می‌دهند.) را توسعه دهند.

این شرکت می‌گوید پس از گذشت کمی بیش از یک سال، کلید سیستم چاپ سه‌بعدی چوب در دست Desktop Metal است و اکنون به صورت تجاری در دسترس می باشد.

خریداران هدف Forust طراحان دکور و نورپردازی منزل، طراحان معماری و برنامه‌های خودرو، و همچنین دفاتر خدمات چاپ سه بعدی هستند که می‌توانند این فناوری را بر اساس تولید کم حجم برای طراحان و برندهای لوکس ارائه دهند.

پرینت سه بعدی و محیط زیست
پرینت سه بعدی و محیط زیست

این فرآیند از فناوری ساخت افزایشی binder jetting موجود در Desktop Metal بر روی یک چاپگر Shop System با پیکربندی چوبی به نام Shop System Forust Edition استفاده می‌کند. همچنین می‌توان از آن بعنوان چاپگر سه بعدی بازوی روباتیکی استفاده کرد که از سازنده چاپگر EnvisionTec اقتباس شده است، که Desktop Metal آن را خریداری و به ETEC تغییر نام داد. هر دوی این چاپگرهای سه بعدی پلتفرم های تولیدی هستند، بنابراین این ایده به وضوح برای کاربردهای تولید انبوه در نظر گرفته شده است.

به گفته این شرکت، هدف Forust، تولید پایدار محصولات چوبی سفارشی، مانند مبلمان، اشیاء خانگی، و قطعات معماری است که دارای یک دانه دیجیتال در سراسر آن هستند. این شرکت می‌گوید که قطعات نهایی عملکرد و سفتی را مطابق با چوب معمولی نشان می‌دهند و پس از نفوذ، می‌توان آن‌ها را سمباده، رنگ‌آمیزی، صیقل و پوشش داد و به همان روشی که محصولات چوبی به‌طور سنتی تولید می‌شود، پرداخت کرد. قطعات استحکامی مشابه چوب سنتی دارند و می توان آنها را پیچ یا میخ کرد.

موسس و مدیر عامل Desktop Metal می‌گوید: امروزه کاربردهای زیادی وجود دارد که در آن از پلیمرها و پلاستیک‌ها استفاده می‌شود و اکنون می‌توانید قطعات چوبی تولید شده پایدار ومقرون به صرفه را جایگزین کنید. با Forust، ما این فرصت را داریم که تأثیر معناداری بر پایداری، تغییرات آب و هوا، و مسائل زباله ای که ما به عنوان بشریت به این سیاره آورده ایم داشته باشیم. به ازای هر درخت ذخیره شده، ما در طول عمر آن یک تن ردپای کربن را کاهش می دهیم.

با این حال، در حال حاضر، Shop System Forust Edition فقط با پودرهای چوب ارائه شده توسط Desktop Metal کار می کند.

این شرکت می گوید که پودر چوب Forust یک ترکیب اختصاصی از خاک اره افرا و بلوط خام یا ناتمام از صنعت آسیاب چوب سنتی است. ماده ای که به عنوان چسب استفاده می شود، Forust Binder، در رنگ های شفاف و قهوه ای برای چسباندن ذرات پودر چوب و ایجاد الگوهای دانه های چوب طبیعی به نظر می رسد که در کل قسمت جریان دارد. پس از چاپ، قطعات باید با رزین های زیستی دارای گواهی USDA پوشش داده شوند.

اگرچه این فرآیند با صرفه جویی در جنگل ها فاصله زیادی دارد، Desktop Metal می گوید در حال توسعه دستورالعمل هایی است که به مشتریان اجازه می دهد پودرهای خاک اره بازیافتی خود را در آینده چاپ کنند.

Forust به عنوان یک مفهوم و یک شرکت در سال 2019 تأسیس شد، اما هرگز به جذابیت انبوه یا پشتیبانی به عنوان یک راه حل صنعتی قابل دوام دست پیدا نکرد، چیزی که Desktop Metal مصمم به تغییر است.

با این وجود، این ایده که برخی از تولیدکنندگان ممکن است به فکر جایگزینی پلاستیک‌ها (به ویژه آنهایی که از سوخت‌های فسیلی به دست می‌آیند) و چوب آسیاب شده با محصولات جانبی چوبی متصل به جریان زباله باشند، در حال حاضر به اندازه کافی دلگرم کننده است.

در مقاله پرینت سه بعدی می‌توانید با روند چاپ سه بعدی به خوبی آشنا شوید.

/ پایان /

پرینت سه بعدی و محیط زیست / پرینت سه بعدی و محیط زیست / پرینت سه بعدی و محیط زیست / پرینت سه بعدی و محیط زیست / پرینت سه بعدی و محیط زیست

آخرین اخبار

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.