کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی

کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی

کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی همانند دیگر کاربردهای پرینت سه بعدی در حوزه‌های مختلف در حال افزایش است. با پیشرفت علم در صنعت پرینت و پرینتر سه بعدی، دریچه بزرگی به سوی خلاقان و علاقه‌مندان صنایع مختلف در این حوزه، باز شد. پرینتر سه بعدی در صنایع مختلف کاربردهای گوناگونی دارد. یکی از این کاربردها، کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی است که شرکت سوبا مقاله‌ای در این مورد برای شما عزیزان آماده کرده‌است.

کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی

1- پرینت سه بعدی و ادغام داده‌های سه بعدی و جهان فیزیکی

کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی
کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی

با پیشرفت علم و ظهور فناوری پرینتر سه بعدی، ساخت یک شی فیزیکی از یک مجموعه تهی، دیگر در اذهان مردم توهم به حساب نمی‌آید. دانش آموزان در مدارس زمانی که یک ایده‌ای به ذهنشان می‌رسد با فناوری هیجان‌انگیز پرینت سه بعدی ایده‌ها را تبدیل به مدل فیزیکی می‌کنند. برای مثال مهندسان و معماران برای ساخت پل‌ها یک مدل پیش ساخته را با فناوری پرینت سه بعدی و ادغام داده های سه بعدی تهیه می‌کنند.

از دیگر مثال‌های کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی شرکت‌های ژاپنی می‌باشد که شرکت مایکروسافت و Kabaku در راستای سطح بالاتری از روند کار پرینت و پرینتر سه بعدی باهم ادغام شدند و برنامه خانه سازی دیجیتال که شامل 10 جلسه 45 دقیقه ای بود را تولید کردند. دانش آموزان در پایه‌های گوناگون خانه‌ها را طراحی می‌کردند و در مراحل بعدی با استفاده از پرینترهای سه بعدی خانه هارا پرینت می‌کردند به دلیل جذاب بودن محیط برنامه برای کودکان، کودکان علاقه‌مند می‌شدند که یک محصول فیزیکی تولید کنند. از مزایای استفاده کودکان در هنگام طرح زدن افزایش در سطح خلاقیت آن‌ها است.

2- پرینت سه بعدی و آموزش سعی و خطا با فناوری تولید دیجیتال

یکی از مهم‌ترین کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی قابلیت تولید و تست پی در پی تا موقع دستیابی به کیفیت موردنیاز است. در مثالی که برای یکی از شرکت ژاپن بود مطرح شد دانش آموزان خلاق و علاقه‌مند می‌توانند برای بهبود سطح طرح نهایی طرح های خود را در هر مرحله تغییر دهند. دانش آموزان با این کاربرد فناوری پرینت سه بعدی، با ابزارهای نرم افزار طراحی آشنا می‌شوند و سعی می‌کنند انطباق طرح با مدل ساخته شده در حد عالی باشد.

3- پرینت سه بعدی و آمادگی نسل های آینده

از دیگر کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی آمادگی نسل‌های آینده در حوزه پرینت سه بعدی است در اغلب کشورها از فناوری پرینت سه بعدی به عنوان یک راهنما در بهبود فرآیند آموزش استفاده می‌کنند بطوری که این کشورها فناوری پرینت سه بعدی را به خوبی به رسمیت شناخته‌اند.

کشور چین قصد دارد در اغلب مدارس ابتدایی خود پرینترهای سه بعدی را استفاده کند و نحوه راه‌اندازی و خدمات گیری از آن را به دانش آموزان آموزش دهند تا در هنگام ورود به عرصه کار و حرفه بطور کامل با این فناوری خو گرفته باشند. همچنین وزارت آموزش لهستان خواهان تغییر در سیستم آموزشی است که یکی ازآن تغییرات، آموزش نرم افزار و برنامه نویسی کامپیوتری فناوری پرینت سه بعدی به دانش آموزان است.

4- پرینت سه بعدی و درک بهتر مفاهیم

معلمان و استادان در مدارس و دانشگاه ها برای فهم اصولی و بهتر مفاهیم با استفاده از پرینت سه بعدی یک مدل فیزیکی از آن مفهوم ساخته میشود که دانش آموزان با دیدن آن مدل به درک بهتر و عمیقی از مفاهیم دست می یابند. در کلاس درس مهندسی هوافضا پرینتر سه بعدی تعبیه شده‌است که دانش آموزان برای ساخت هواپیما از این چاپگرها استفاده می‌کنند.

5- پرینت سه بعدی و حرفه های STEAM

از دیگر کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی باقی ماندن دانش آموزان در حرفه STEAM است بطوری‌که دانش آموزان برای بهبود و رشد در حوزه پرکاربرد STEAM ( تکنولوژی، علوم،مهندسی،هنر و ریاضیات) می‌توانند از راه‌های تجربی و از فناوری‌های سرگرم و مجذوب‌کننده‌ای چون پرینت سه بعدی استفاده کنند.

لهستان یک مثال بسیار جالب برای مشاده نقش و تاثیر پرینت سه بعدی در حوزه آموزش و ایده‌دادن به جوانان و نوجوانان است. اعضای باشگاه این مدرسه فنی، مدل‌های سه بعدی را طراحی و تولید می‌کنند دانش آموزان، این فعالیت پرینت و مدل‌سازی را در تایم فوق برنامه با علاقه زیادی انجام می‌دهند. اگر دانش آموزان به موفقیت جدیدی در این فناوری دست پیدا کنند توسط طراحان و متخصصان این حوزه تشویق خواهدشد.

سخن پایانی

هدف از تولید فناوری پرینت سه بعدی ساخت و تولید قطعات و محصولات مورد نظر در سریع‌ترین زمان ممکن است. که با پیشرفت روز افزون پرینت و پرینتر سه بعدی کاربردهای دیگری از جمله کاربرد در حوزه آموزش و سرگرمی هم دارد. شرکت سوبا به عنوان پویاترین مجموعه در حوزه فناوری پرینت سه بعدی امیدوار است با ارائه این مقاله توانسته باشد کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه آموزشی را به شما علاقه‌مندان و طراحان به خوبی معرفی کرده باشد. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیتشر از کاربرد پرینت سه بعدی به مقاله های سایت سوبا سر بزنیدتا به خوبی بهره‌مند شوید.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.