پرینتر سه بعدی خانگی

پرینتر سه بعدی خانگی

پرینتر سه بعدی یکی از نوین‌ترین فناوری‌هایی است که اغلب افراد را مجذوب خود کرده‌است، بطوریکه بسیاری از افراد در سراسر دنیا بر اساس تجارت، نیاز و علاقه شخصی که دارند پرینتر سه بعدی را مهمان خانه‌هایشان کرده‌اند. در چند سال اخیر که فناوری خارق‌العاده پرینت سه بعدی بسیاری از مردم را شگفت‌زده نموده، شاهد این هستیم که تعدادی از افراد علاقه‌مند به دکوراسیون داخلی، پرینتر سه بعدی خانگی را با هدف استفاده از آن برای تولید اجسام دکوری در منزل خریداری کرده‌اند.

پرینتر سه بعدی F102 سوبا که در ابعاد کوچک تولید می‌شود، می‌تواند به عنوان یک پرینتر سه بعدی خانگی با کیفیت مورد استفاده قرار بگیرد. این پرینتر که توسط متخصصان مجموعه سوبا طراحی و ساخته می‌شود از مصرف برق کمی برخوردار است. در قسمت ذیل نمای زیبای پرینتر سه بعدی F102 را ببینید.

پرینتر سه بعدی خانگی
نمای پرینتر سه بعدی خانگی F102مجموعه سوبا

پرینتر سه بعدی چیست؟

فناوری پرینتر سه بعدی در قالب دستگاهی که شباهت زیادی به اغلب دستگاه‌های سی ان سی دارد طراحی و ساخته شده است. دستگاه پرینتر سه بعدی بسته به نوع کاربرد و نوع مواد اولیه مصرفی در مدل‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. فناوری جذاب پرینتر سه بعدی یک فایل سه بعدی که توسط طراح تولید شده را دریافت و بعد از دریافت فیلامنت (مواد اولیه) شروع به تولید لایه ای می‌کند این لایه‌ها بطور مستمر روی صفحه اصلی پرینت می‌شوند و در نهایت مدل فیزیکی فایل سه بعدی از قبل طراحی شده تولید می‌شود.

دستگاه پرینتر سه بعدی به عللی چون از بین بردن ایرادهای احتمالی در فرآیند، سرعت بخشیدن به روند تولید و کنترل لحظه‌ای در حین تولید به مجبوب‌ترین فناوری ساخت قطعات و مدلسازی اولیه تبدیل شده است. از این رو افراد زیادی چه برای تجارت و چه برای مصرف شخصی یا از روی علاقه پرینتر سه بعدی خانگی را تهیه می‌کنند .

اگر تمایل به خواندن مطالبی متعدد درباره چاپگرهای سه بعدی داشتید به مقاله چاپگر سه بعدی در سایت سوبا سربزنید.

نکاتی در مورد پرینتر سه بعدی خانگی

1- ابعاد قطعات تولیدی

اگر با خرید پرینتر سه بعدی خانگی می‌خواهید کسب و کار خانگی کوچکی راه بیندازید توجه کنید قطعات و محصولاتی که می‌خواهید با پرینتر سه بعدی خانگی پرینت کنید باید متناسب با ابعاد و اندازه های پرینتر خریداری شده باشد اکثر پرینترهای سه بعدی که در بازار موجود می‌باشند بصورت مربعی ساخته نشدند و معمولا یکی از 3 محور طول، عرض یا ارتفاع آنان از دو محور دیگر بزرگتر است.

2- استفاده کاربردی از پرینتر سه بعدی خانگی

یکی از اهداف خرید پرینتر سه بعدی خانگی تولید قطعات با توجه به مصارف شخصی در حجم کم است. با فناوری ذکر شده می توانید ابزارآلات کوچک قطعات شکسته وسایل مهره‌های گم شده بازی های گروهی یا حتی قطعات ابتکاری که موجب سهولت در روند زندگی می‌شوند را با هنر دست خودتان چاپ سه بعدی کنیدو بعد از فرآیند پرینت سفت شدن قطعه، با اعضای خانواده یا دوستانتان به رنگ آمیزی قطعات پرینت شده بپردازید و سرگرم شوید.

پرینت سه بعدی اسباب بازی

3- درآمدزایی با پرینتر سه بعدی خانگی

همانطور که می‌دانید با پیشرفت در صنعت پرینت سه بعدی، بازار خرید دستگاه‌ پرینتر سه بعدی و ارائه خدمات با پرینتر سه بعدی بسیار رشد کرد است بطوری که سهم زیادی از تولید قطعات در بازار را دستگاه‌های پرینتر سه بعدی از آن خود کرده‌اند. بنابراین در صورت علاقه به تکنولوژی پرینت سه بعدی یک دستگاه پرینتر سه بعدی خانگی را تهیه کنید و با گذراندن آموزش هایی در این زمینه و با استفاده از هوش ابتکاری طرح بزنید و مدل اولیه خودتان را به مدل فیزیکی پرینت شده تبدیل کنید و با سفارش گرفتن کسب درآمد کنید.

4- قیمت پرینتر سه بعدی خانگی

اکثر نگرانی‌هایی که در مورد خرید پرینتر سه بعدی وجود دارد در مورد قیمت پاین تکنولوژی است اما باید بگوییم پرینتر سه بعدی خانگی از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و مناسب افرادی است که می‌خواهند برای اولین بار در حوزه پرینت سه بعدی قدم بردارند.

سخن پایانی

فناوری پرینت سه بعدی روز به روز در حال طی کردن مسیر موفقیت و رشد است. بنابراین علاقه‌ افراد به داشتن یک پرینتر سه بعدی خانگی بالا رفته و تمایل دارند با یک قیمت مناسب و کیفیت بالا آن را خریداری کنند. جهت دریافت اطلاعات لازم درباره پرینتر سه بعدی و فرآیند پرینت سه بعدی می‌توانید با مشاوران و متخصصان مجموعه سوبا ارتباط برقرار کنید. تا با خیال آسوده یک پرینتر سه بعدی خانگی مناسب خریداری کنید.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.