جایگاه درخشان پرینت سه بعدی در صنعت مد و لباس | سوبا

جایگاه درخشان پرینت سه بعدی در صنعت مد و لباس | سوبا

توسعه دنیای پرینت سه بعدی در بین صنایع گوناگون موجب پایان دادن به باور نادرست اغلب مردم که مدعی بودند علم و هنر همانند دو قطب مخالف آهنربا هستند، شده‌است. در چند سال اخیر فناوری پرینت سه بعدی در صنعت مد و لباس رشد چشمگیری داشته‌است و خلاقان و طراحان میتوانند از این حرفه کسب درآمد کنند. شما عزیزان با همراه بودن در مقاله “جایگاه درخشان پرینت سه بعدی در صنعت مد و لباس” از شرکت سوبا، می‌توانید با نمونه‌های پرینت سه بعدی در صنعت مد و لباس و مزایای آن آشنا شوید.

این صنعت پر در آمد به علت دارابودن آزادی در طراحی و تولید در حجم بالا اغلب طراحان و خلاقان مد را به سمت خود کشیده‌است. انواع لباس، کیف، کفش و زیور آلات در طرح و اندازه‌های مختلف توسط پرینتر سه بعدی تولید و به دست علاقه‌مندان می‌رسد. به علت بدون حد و مرز بودن این صنعت توانمند بسته به سلیقه مشتری محصولات تولید می‌شود. بنابراین تولیدکنندگان با استقبال بی نظیر مشتریان رو به رو خواهند شد. توانمندی پرینت سه بعدی در صنعت مد و لباس در 3 شاخه اصلی می‌باشد که در قسمت ذیل آورده‌شده‌است:

1- توامندی در طراحی و تولید انواع کفش

2- توانمندی در طراحی و پیاده سازی زیورآلات و تولید قطعاتی ظریف که بر روی لباس ها تعبیه می‌شوند

3- توانمندی در طراحی و پیاده سازی پوشیدنی و تولید لباس از جنس غیر از پارچه مثل پلاستیک و فلز

نمنونه های برتر پرینت سه بعدی در صنعت مد و لباس

1-کفش آنی فو

آنی فو یک طراح گران قیمت و معروف کفش است. آنی فو در طراحی و تولید کفش‌های خود از پرینت سه بعدی استفاده می‌کند که عقیده دارد جذاب‌ترین طراح‌هایی که به تولید رسانده‌است از طریق پرینت سه بعدی بوده است و در تمامی کفش هایش از مواد مدرن و فناوری نوین استفاده کرده‌است. آنی فو با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی ابتدا طراح‌های پیچیده و جذاب را طراحی کرده و در نهایت با دستگاه پرینتر سه بعدی و نایلون در تولید به طرح های خود زیبایی زیادی می‌بخشد.

2- دامن جولیا دیوی

از سال 2017 فردی بنام دیوی با علاقه زیاد در صنعت مد و لباس پرینت شده سه بعدی، فعالیت دارد. دیوی در انتخاب متریال، ساختار و مواد آزادی زیادی بکار می‌برد. اولین دامن پرینت سه بعدی شده با استفاده از کمترین مقدار پلیسه و اضافات را تولید کرد. او با تولید این دامن مدعی شد زباله‌های تولیدی در فرآیند تولید را به کمتر از 1 درصد رسانده است. بنابراین دیوی توانست در حجم بالا دامن سه بعدی خودش را به مشتریان علاقه‌مند بفروشد و کسب درآمد کند.

3-Met Gala

همانطور که می‌دانید در گالا که یکی از برجسته‌ترین رویداهای مد و فشن نیویورک است انواع مختلفی از لباس و زیورآلات به نمایش گذاشته میشود. در سال 2019 مک پوزن با استفاده از فناوری توانمند پرینتر سه بعدی SLA لباس زیبای گل رز را برای علاقه‌مندان رویداد به نمایش گذاشت. این لباس متشکل از گلبرگ‌های گل رز سه بعدی بود.

4- کروات VIP

پرینت سه بعدی در صنعت مد و لباس

یک شرکت چاپ سه بعدی واقع در ایتالیا با هدف تولید لوازم جانبی شیک و شخصی فعالیت می‌کند تا بتواند همزمان با برآورده کردن نیازهای مشتریان به کسب درآمد هم برسد. در تولید این فرآیند اغلب مواد مورد استفاده سازگاری خوبی با محیط زیست دارند واز فناوری های پیشرفته در تولید محصولات استفاده می‌شود.

5- کیف XYZBag

پرینت سه بعدی در صنعت مد و لباس
پرینت سه بعدی کیف

از دیگر شرکت های چاپ سه بعدی در ایتالیا که تمرکز خود را بر روی ساخت و خصوصی سازی کیف‌های دستی گذاشته شده است XYZBAG است. روند کار این شرکت پرینت سه بعدی به این صورت است که مشتری باید از بین چند گزینه طراحی طبق 3 محصول گوناگون تصمیم بگیرد و بعد از انتخاب مدل دلخواه طراحی سه بعدی در یک نرم افزار CAD انجام می‌شود و سپس تولید صورت خواهد گرفت، آزادی در طراحی از بزرگترین ویژگی‌های پرینت سه بعدی است.

مزایا پرینتر سه بعدی در صنعت مد و لباس

1- چاپ سه بعدی نیاز به نیروی انسانی، ماشین آلات، حمل و نقل و کار کمتری نسبت به روش‌های رایج تولید لباس دارد.

2- در تولید لباس با پیرنتر سه بعدی طراح می‌تواند آزادانه طراحی کند.

3- چاپ سه بعدی در دنیای مد و لباس استفاده از مواد اولیه را به حداقل می‌رساند.

4- سرعت در نمونه سازی به روش پرینت سه بعدی بالاست بطوری که لباس کیف و کفش در اسرع وقت به مرحله تولید و مصرف می‌رسند.

سخن پایانی

با پیشرفت علم در صنعت پرینت سه بعدی در آینده ای نه چندان دور می‌توانیم شاهد باشیم که علاوه بر پلاستیک از مواد طبیعی برای پرینت سه بعدی در صنعت مد و لباس نیز استفاده شود. طراحان و خلاقان جوان برای دریافت مشاوره درخصوص ارائه خدمات دیگر پرینت سه بعدی و خرید دستگاه می‌توانند با مشاوران شرکت سوبا در ارتباط باشند.

آخرین اخبار

1 نظر

  • چقدر جالبه. روز به روز با کاربردای جذاب تری از این فناوری آشنا میشم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.