ساخت شکلات با پرینت سه بعدی

ساخت شکلات با پرینت سه بعدی

ساخت شکلات با پرینت سه بعدی یکی دیگر از هزاران جذابیت‌های فناوری توانمند پرینت سه بعدی است که با پیشرفت در صنعت پرینتر سه بعدی و کشف امکانات متعدد فناوری‌های پرینتر سه بعدی نمایان شد و در بین خلاقان،طراحان و تولیدکنندگان از جایگاه مناسبی برخوردار شد. همچنین به علت مزایای بسیار خوبی که فرآیند ساخت شکلات با پرینت سه بعدی دارد توجه تمامی تولیدکنندگان شکلات را به خود جلب کرده‌است.

شرکت پرینتر سه بعدی sooba3d از مجرب‌ و فعال‌ترین شرکت‌های تولید دستگاه پرینتر سه بعدی و ارائه دهنده خدمات پرینترهای سه بعدی است اگر قصد دارید یک دستگاه پرینتر سه بعدی را از آن خود کنید توصیه می‌کنیم از قسمت خرید دستگاه‌های پرینتر سه بعدی، با صفحه خرید محصولات سوبا در این سایت دیدن کنید و آشنا شوید. کادر مجرب سوبا مقاله‌ای درمورد ساخت شکلات با پرینت سه بعدی برای شما علاقه‌مندان آماده کرده‌است پس با ما در ادامه متن مقاله همراه باشید.

فرآیند ساخت شکلات با پرینت سه بعدی

روند ساخت شکلات با پرینت سه بعدی شباهت زیادی با پرینت سه بعدی FDM دارد با این وجود مواد خوراکی موردنیاز( کارتریج) با دمایی مطلوب و چسبندگی استاندار درون یک باکس شبیه سرنگ جای داده می‌شود تا در مراحل بعدی فرآیند اکسترود شدن روی آن انجام شود، این مواد همانند دیگر فناوری‌های پرینت سه بعدی نمی‌توانند دور یک رول متریال فلامینت آویخته شوند و روی یک سطح صاف Print Head متریال کامل اکسترود می‌شود به همین علت با توجه به قابلیت‌هایی که این فناوری دارد محصول تولید شده به اشکال و اندازه‌های گوناگونی تولید می‌شود. همچنین در نظر داشته‌باشید فایل مدل سازی خود را بصورت STL ایجاد کنید و حتما به چاپگر با فرمت G-code ارسال کنید.

طعم و مزه شکلاتی که توسط پرینتر سه بعدی تولید شده همانند طعم و مزه شکلاتی است که با روش سنتی و قدیمی تولید شده، با این تفاوت که به علت ظریف و شکننده بودن بافت‌ها‌ی شکلات چاپ سه بعدی شده بسیار نازک بوده که موجب پدیدآمدن طعم جدیدی در شکلات ایجاد می‌شود که موردعلاقه اغلب مشتریان و علاقه‌مندان شکلات است.

اغلب افراد بعد از خواندن این مقاله برایشان سوالی در مورد سالم و بهداشتی بودن شکلات تولید شده پیش می‌آید برای پاسخ این سوال باید بگوییم در صورتی‌که شکلات‌ها با دستگاهی تمیز و مناسب تولید خوراکی، پرینت شده‌باشند و در مرحله بعدی برای سفت و خشک شدن درقسمتی تمیز و مناسب نگهداری شوند کاملا پاکیزه و بهداشتی هستند. بنابراین با خیالی آسوده نوش جان کنید و لذت ببرید.

انواع پرینتر سه بعدی شکلات

1- شرکت ByFlow: یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها در حوزه ساخت شکلات با پرینت سه بعدی شرکت ByFlow است که توانسته‌است بطور خارق‌العاده‌ای در این زمینه پیشرفت کند. این شرکت دارای دستگاه‌های مدرن برای پرینت شکلات است که انواع شکلات‌ها را در شکل و برجستگی‌های گوناگون با سرعت بالا تولید می‌کنند.

قیمت این دستگاه پرینتر سه بعدی این شرکت نسبت به بقیه دستگاه‌ها گران است اما از ارزش‌ها و مزیت‌های رقابتی آن نمی‌کاهد و ارزش سرمایه گذاری را دارد زیرا شکلات‌های تولید شده از کیفیت و طعم عالی برخوردارند و بصورت رایگان 10 کارتریج مضاعف و 4 نازل برنامه‌ریزی شده بر روی دستگاه تقدیم خریداران عزیز می‌شود.

2- شرکت Choc Edge: این شرکت به عنوان یک تولید کننده قهار در چاپ سه بعدی شکلات شناخته می‌شود، بطوری که شرکت با تولید شکلات‌هایی با کیفیت با یک پرینتر ممتاز به نام Choc Creator تجارت‌شان را به سمت موفقیت و پیشرفت سوق دادند.

3- شرکت Procusini:

شرکت Procusini یک شرکت آلمانی توانمند در تولید موادغذایی مخصوصا شکلات به روش پرینت سه بعدی می‌باشد این شرکت آلمانی ادعا دارد هیچ محدودیتی در چاپ و پرینت سه بعدی محصولات برایش وجود ندارد. دستگاه پرینت سه بعدی Procusini را با دو اکسترودر می‌توانید خریداری کنید و سرعت چاپ محصولات به علت وجود دونازل در این پرینتر بطور عجیبی افزایش می‌یابد.

انواع کارخانه‌های شکلات سازی

ساخت شکلات با پرینت سه بعدی یکی از بهترین کاربردهای فناوری پرینتر سه بعدی در صنعت پرینت سه بعدی بوده است و باتوجه به فواید متعدد ساخت شکلات با پرینت سه بعدی کمپانی‌هایی مثل هرشی و لامیام فرصت را غنیمت شمارند. لامیام یکی از کمپانی‌های درجه یک بلژیکی است که مهارت بالایی درپرینت سه بعدی و تولید انواع شکلات دارد. این شرکت طرح‌های هندسی و پیچیده‌ای از جنس شکلات را تولید می‌کنند که موجب موفقیتش شده‌است. هرشی از سال 2015 توانسته است شکلات‌هایی سه بعدی تولید کند همچنین پرینترهای سه بعدی این کارخانه قابلیت تولید طرح‌های پیچیده نواری تا حدود 45 گرم را دارند.

فواید ساخت شکلات با پرینت سه بعدی

1- به علت آزادی در طراحی خلاقیت طراحان به اوج خود می‌رسد و مشتریان زیادی جذب خواهندشد.

2- منحصر به فرد کردن سفارشات مشتریان

3- ساخت شکلات‌هایی متناسب با لوگو و نشان شرکت‌های خاص و بزرگ برای تبریک به کارمندان امکان پذیر است.

4- به حداقل رساندن سرعت تولید شکلات

معایب ساخت شکلات با پرینت سه بعدی

1- عدم تولید شکلات در حجم بالا

2- در روند سفت و خشک شدن شکلات پرینت شده زمان زیادی صرف می‌شود.

3-مدرن بودن دستگاه‌پرینتر سه بعدی و فرآیند پرینت سه بعدی شکلات

4-عدم راحتی در یافتن فرد متخصص

آینده نورانی ساخت شکلات با پرینت سه بعدی

آینده فناوری خوشمزه ساخت شکلات با پرینت سه بعدی در ساخت و تولید دیگر مواد غذایی مخصوصا شکلات بسیار درخشان و امیدوار کننده است. پرینت سه بعدی مشکلات متعدد ساخت شکلات به روش سنتی را از بین برده و امکان ساخت شکلات‌هایی جذاب و منحصر بفرد را برای تمامی تولیدکنندگان شکلات ایجادکرده است. ساخت شکلات با پرینت سه بعدی برای شرکت‌های شکلات سازی یک فرصت عالی فراهم کرده‌است. شرکت معروف NATURAL MACHINESS به آینده درخشان پرینت سه بعدی امیدوار و مطمئن است و روند کار سریع، دقیق و پیچیده‌تری برای ساخت شکلات با پرینت سه بعدی را پیش بینی می‌کند.

آخرین اخبار

5 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.