عجیب ترین اشیاء پرینت سه بعدی شده

عجیب ترین اشیاء پرینت سه بعدی شده

در اینجا یک معما برای شما بوجود می آید: چه چیزی شگفت انگیزتر است: فناوری؟ یا با تکنولوژی چه چیزی می توان ساخت؟

این معما را روی هرموضوعی می توانید بکار ببرید: پزشکی، اینترنت، تسلیحات هسته‌ای، یا مهندسی، و در انتظار تفکر فلسفی هستید. اما، تا آنجا که به پرینت سه بعدی مربوط می شود، یک پاسخ بسیار واضح برای معما وجود دارد.

در حالی که فناوری چاپ سه بعدی شگفت انگیز است، چیزهایی که با استفاده از چاپ سه بعدی ایجاد شده اند بسیار باورنکردنی تر هستند. بیایید در مورد عجیب ترین چیزهایی که به صورت سه بعدی چاپ شده اند صحبت کنیم. اما در ابتدا بهتر است مقاله پرینتر سه بعدی چیست؟ را مطالعه کنید تا به دید درستی نسبت به این تکنولوژی دست پیدا کنید.

عجیب ترین اشیاء پرینت سه بعدی شده

بیایید در مورد برخی از اشیاء عجیب و غریب که چاپ سه بعدی شده اند صحبت کنیم. برخی از این اشیا در واقع بسیار مفید هستند. اما همه آنها به طرز شگفت انگیزی عجیب هستند. در اینجا 10 چیز بسیار عجیب و غریب که با پرینترهای سه بعدی ساخته شده اند را مرور می کنیم.

تخمدان موش

محققان دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو اولین تخمدان مصنوعی موش را با استفاده از چاپگر سه بعدی ساختند. تخمدان های موش از نظر فنی بی فایده نیستند – آنها برای هر موش ناباروری بسیار مفید خواهند بود. اما تخمدان ها اولین چیزی نیستند که انتظار دارید پرینت سه بعدی شوند، درست است؟

تخمدان های موش با پرینت سه بعدی لایه های ژلاتین ایجاد شده اند. سپس با جراحی در هفت موش نابارور کاشته شدند. از هفت موشی که ایمپلنت دریافت کردند، سه موش با موفقیت چند توله نوزاد به دنیا آوردند.

البته پیامدهای انسانی برای این کشف وجود دارد. محققان امیدوارند که روزی بتوانند تخمدان های مصنوعی انسان را برای بیماران سرطانی و سایر افراد نابارور چاپ کنند.

عجیب ترین اشیاء پرینت سه بعدی شده
پرینت سه بعدی و موش

غذا

خب همچنان با موش ها کار داریم، محققان کالج دانشگاهی، کورک در ایرلند اشیاء پنیری را را با استفاده از چاپگر سه بعدی چاپ کردند. آنها یک نازل پرینتر سه بعدی را با Easy Cheese پر کردند و طرح‌های «پنیردار» از جمله یک خرس کوچک را با آن چاپ کردند. طرح ها عمدتاً مسطح بودند زیرا پنیر آئروسل پایدارترین ماده چاپی نیست.

انواع دیگری از غذاها نیز وجود دارد که به صورت سه بعدی چاپ شده اند، یکی از معروف ترین آنها شکلات چاپ سه بعدی است. اگر فکر می کنید که خرگوش های شکلاتی تمیز هستند، باید برخی از طرح های شکلاتی جالبی را که با چاپگرهای سه بعدی ساخته شده اند، ببینید.

شکلات یک ماده پرینت سه بعدی عالی ایجاد می کند زیرا می توان آن را لایه لایه کرد در حالی که ذوب می شود و سپس به راحتی سخت می شود. شرکت های مختلفی وجود دارند که شکلات های پرینت سه بعدی را می فروشند، از جمله غول شکلاتی Hershey. (در این مقاله به تفصیل در این رابطه توضیح دادیم.)

آنها همچنین پیتزای پرینت سه بعدی دارند. یک چاپگر مجهز به سه نازل بود که خمیر مایع، سس گوجه فرنگی و پنیر را پخش می کرد. در کمتر از پنج دقیقه، خمیر پیتزا برای پخت آماده شد. محققان گفتند که به لطف چاپگر سه بعدی توانستند تردی نان را به طور دقیق کنترل کنند.

امید این است که مردم بتوانند بدون نیاز به آشپزی در خانه خود غذا درست کنند.

عجیب ترین اشیاء پرینت سه بعدی شده

پوست

محققان دانشگاه تورنتو یک چاپگر سه بعدی دستی ساخته اند که می تواند سلول های پوست را روی خوک اعمال کند. سلول های خوک برداشت شده و سلول ها به مقدار بیشتری رشد کردند. هنگامی که محققان سلول های کافی داشتند، از سلول ها به عنوان ماده چاپی استفاده کردند. (البته که محققان سوبا نیز توانستند موارد مشابهی را انجام دهند و خبر آن را می توانید در اینجا بخوانید.)

چاپگر سه بعدی “مانند پخش کننده نوار سفید” روی زخم خوک غلت می خورد. این موفقیت است! سلول های پوست با موفقیت به ناحیه زخم باز متصل شدند. دانشمندان فکر می کنند که در آینده می توان از این فناوری برای جایگزینی پیوند پوست استفاده کرد. درمان قربانیان با زخم های باز – به ویژه قربانیان سوختگی – بسیار آسان تر می شود.

علم چاپ بافت های زنده به چاپ زیستی معروف است. محققان تا کنون استخوان مصنوعی،عروق خونی مصنوعی و مثانه مصنوعی راچاپ کرده اند.

دانشمندان امیدوارند که سرانجام بتوانند به انتظار طولانی و گاهی کشنده برای پیوند اعضا پایان دهند.

بیکینی

چاپ منسوجات بسیار دشوار است، اما شرکتی به نام Continuum Fashion تعدادی از اقلام مد جذاب با چاپ سه بعدی ایجاد کرده است. قطعه مد برجسته آنها بیکینی با چاپ سه بعدی است.

Continuum بیکینی را با استفاده از ماده ای به نام نایلون 12 چاپ کرد که قوی، انعطاف پذیر و ضد آب است. بیکینی هم بافت فوق العاده ای دارد. این کاملاً از مهره های به هم پیوسته تشکیل شده است، که گواهی بر انواع طرح های پیچیده قابل چاپ است. این شرکت همچنین خط تولید کفش های زنانه با چاپ سه بعدی را تولید می کند.

MINI POWER DRILL

باید ببینی تا باورش کنی، مردی در نیوزلند کوچکترین مته برقی جهان را با چاپگر سه بعدی ساخت. ابعاد دریل 17*7.5*13 میلی‌متر و مجهز به مته 0.5 میلی‌متری است. و کار می کند! این مته توسط باتری سمعک تغذیه می شود و از یک موتور مینیاتوری و سیم کشی کابل هدفون استفاده می کند. شاید این مورد نیز از عجیب ترین اشیاء پرینت سه بعدی شده باشد.

ماشین مسابقه میکروسکوپی

یک خلاقیت عجیب توسط محققان دانشگاه فناوری وین وجود دارد. آنها یک چاپگر سه بعدی ساختند که می تواند اجسام نزدیک به میکروسکوپی ایجاد کند. برای نشان دادن توانایی های آن، محققان یک ماشین مسابقه کوچک را چاپ کردند که تقریباً به اندازه عرض یک فولیکول مو است. این کاملاً برای مقابله با گرندپری موناکو ساخته نشده است، اما یک وسیله نقلیه عالی برای شپش خواهد بود.

ربات دیوار نوردی

دانشمندان کره جنوبی از یک چاپگر سه بعدی برای ساخت رباتی استفاده کردند که می تواند از دیوارها بالا برود. این ربات حرکت یک مارمولک را تقلید می کند و می تواند با کمک پدهای چسبنده از دیوارهای عمودی بالا برود. بدن ربات با استفاده از ماده ای به نام پلی آمید 12 به صورت سه بعدی چاپ شد.

یک ربات جالب دیگر در دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو به صورت سه بعدی چاپ شد. این ربات دارای سه پا است و می تواند در زمین های ناهموار مانند شن و سنگ حرکت کند. پرینت سه بعدی در ساخت این ربات نقش اساسی داشت. برای خزیدن در زمین های ناهموار، ربات باید از مواد نرم تر و انعطاف پذیرتر نسبت به آنچه که اکثر ربات ها از آن ساخته شده اند ساخته شود. محققان توانستند سطوح نرم و سخت ربات را با هم پرینت سه بعدی کنند.

نوزادان متولد نشده

به لطف پرینت سه بعدی، والدین باردار می توانند نوزاد خود را قبل از خارج شدن از رحم در آغوش بگیرند. یک شرکت مستقر در روسیه از اسکن اولتراسوند برای ایجاد یک مدل پرینت سه بعدی از کودک متولد نشده استفاده می کند. در واقع، این مدل ها برای هدایای حمام نوزاد ساخته نشده اند. آنها به پزشکان کمک می کنند تا سلامت کودک در حال رشد را ارزیابی کنند. مدل ها کمی سورئال هستند. آنها بسیار دقیق هستند و کوچکترین ویژگی های صورت نوزاد متولد نشده را به تصویر می کشند.

ساختمان ها

ساختمان ها عجیب نیستند (مگر اینکه در مورد معماری معاصر صحبت کنیم). اما ساختن ساختمان با چاپگر سه بعدی عجیب است. چگونه یک چاپگر سه بعدی می تواند چیزی به این غول پیکری بسازد؟

بتن ماده اصلی است که توسط یک چاپگر سه بعدی برای چاپ خانه استفاده می شود. جرثقیل، نازل چاپگر را از سطح زمین بلند می کند و هنگام قرار دادن لایه های بتن روی نازل مانور می دهد. برخی از پرینترهای سه بعدی نیز می توانند مواد عایق را لایه بندی کنند.

اکثر ساختمان های چاپ سه بعدی به قوانین ساختمانی پایبند نیستند، بنابراین یا به عنوان سازه های موقت ساخته می شوند یا بسیار کوچک ساخته می شوند. اما شرکت های ساختمانی خوشبین هستند که با پیشرفت فناوری قادر به ساخت سازه های پیشرفته تری خواهند بود.

پرینتر سه بعدی

درست خوندید، یک چاپگر سه بعدی یک چاپگر سه بعدی را چاپ کرده است. این عجیب ترین مورد در این لیست است. شما نمی توانید یک پرینتر سه بعدی را به طور کامل چاپ کنید، اما مردم تمام قطعات جداگانه آن را چاپ کرده اند و سپس آنها را به صورت دستی مونتاژ کرده اند.

 

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.