پرینت سه بعدی گوشت

پرینت سه بعدی گوشت

پرینت سه بعدی گوشت یکی از مهیج‌ترین کاربردهای پرینت سه بعدی است که علاقه‌مندان و طراحان حوزه پرینت سه بعدی را به وجد آورده‌است. در چند دهه اخیر تولید گوشت چاپ سه بعدی شده بسیار غیر واقعی بنطر می‌رسید اما امروزه با پیشرفت در صنعت پرینت سه بعدی و کشف امکانات دستگاه‌های پرینتر سه بعدی، این تصور بسیار قابل باور و واقعی بنظر می‌رسد. متاسفانه دنیا با بحران کاهش منابع طبیعی و غذایی رو به رو است بنابرابن بقا و پایداری در تولید محصولات و موادغذایی اصلی، یک استراتژی بسیار مهم در دنیا است.

شرکت سوبا به عنوان برجسته‌ترین مجموعه در حوزه جذاب پرینت سه بعدی گوشت مقاله‌ای در زمینه پرینت سه بعدی گوشت به شما عزیزان ارائه کرده است پس با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

پرینت سه بعدی گوشت در 2 شرکت Edefine Meat وNOVAMEAT

پرینت سه بعدی گوشت دارای سیر پیشرفت خوبی است. با توجه به موضوع رو به رو شدن جهان با کاهش مواد غذایی اکثریت شرکت‌ها به دنبال تولید و پرینت گوشت این ماده غذایی اصلی شدند تا علاوه بر جذب مشتری یک کسب و کار پر درآمد و عالی را ایجاد کنند.

پرینت سه بعدی گوشت یکی از مهیج‌ترین کاربردهای پرینت سه بعدی است که علاقه‌مندان و طراحان حوزه پرینت سه بعدی را به وجد آورده‌است. در چند دهه اخیر تولید گوشت چاپ سه بعدی شده بسیار غیر واقعی بنطر می‌رسید اما امروزه با پیشرفت در صنعت پرینت سه بعدی و کشف امکانات دستگاه‌های پرینتر سه بعدی، این تصور بسیار قابل باور و واقعی بنظر می‌رسد. متاسفانه دنیا با بحران کاهش منابع طبیعی و غذایی رو به رو است بنابرابن بقا و پایداری در تولید محصولات و موادغذایی اصلی، یک استراتژی بسیار مهم در دنیا است.

شرکت سوبا به عنوان فعال‌ترین مجموعه در حوزه پرینت سه بعدی گوشت مقاله‌ای در زمینه پرینت سه بعدی گوشت به شما عزیزان ارائه کرده است پس با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

پرینت سه بعدی گوشت در شرکت Edefine Meat وNOVAMEAT

پرینت سه بعدی گوشت دارای سیر پیشرفت خوبی است. با توجه به موضوع رو به رو شدن جهان با کاهش مواد غذایی اکثریت شرکت‌ها به دنبال تولید و پرینت گوشت این ماده غذایی اصلی شدند تا علاوه بر جذب مشتری یککسب و کار عالی و خوب را ایجاد کنند.

1- شرکت NOVAMEAT: با توجه به افزایش روز افزون افراد وگان و گیاه خوار، یک شرکتی اسپانیایی با نام NOVAMEAT دست به پرینت سه بعدی گوشت های وگان با کیفیت عالی شد که شهرت زیادی را به همین علت کسب نمود. این شرکت معروف برای پرینت سه بعدی گوشت از مواد غذایی چون نخودفرنگی و برنج استفاده می‌کند. شرکت NOVAMEAT با هدف پشتیبانی از سیستم غذایی جهانی و حمایت از پوشش های گیاهی به دنبال پرینت سه بعدی گوشت و دیگر اغذیه است.

2- شرکت redefine Meat: استیک گوشت یکی از محبوب‌ترین غذاها در میان مردم است شرکت اسرائیلی با نام redefiane Meat این علاقه‌مندی به استیک گوشت را یک فرصت شمرد و پرینت سه بعدی استیک گوشت گیاهی را اغاز کرد. گوشت‌های پرینت سه بعدی شده دارای بافت مناسب و طعم لذیذی هستند بطوری که بعد از تست و بررسی در آزمایشگاه‌ها، گوشت های پرینت شده توسط این شرکت 70 درصد از پارامترهای لذیذ بودن،آبداری و میزان چربی را دارا است.

روند پرینت سه بعدی گوشت

چاپ گوشت بصورت سه بعدی توسط دستگاه های پرینتر سه بعدی همانند دیگر مواد غذاییی چون شکلات بوده بطوری که طرح گوشت موردنظر به دستگاه توسط فایل داده می‌شود و با توجه به نازل‌هایی مواد در اندازه‌های کوچکی در می‌آیند و پرینت سه بعدی صورت می‌گیرد اگر دستگاه دارای چن نازل باشد می‌توان در حین پرینت از مواد افزودنی بعنوان طعم دهنده در پرینت گوشت استفاده کرد. در حین پرینت حفره‌های زیادی میان گوشت ایجاد می‌شود که در زمان پخت گوشت این حفره‌ها بر روی سطح گوشت همانند حباب پدیدار می‌شوند که باعث لذیذ بودن غذا و گوشت خواهد شد.

فواید پرینت سه بعدی گوشت

1-زیست محیطی: از مهم‌ترین فواید پرینت سه بعدی گوشت این است که می‌توان تا حد زیادی با بحران زیست محیطی و کمبود مواد غذایی مقابله کرد.

2- خلاقیت: انواع گوشت با بافت، اندازه، طعم و طرح گوناگون مطابق خواسته مشتری و مصرف کننده تولید می‌شود که اگر قرار بود به روش سنتی گوشت را برش بزنند و طرح ایجاد کنند زمان و انرژی زیادی صرف می‌شود و اغلب اوقات نتیجه خوبی را به همراه نداشت. با خلاقیت در تولید گوشت پرینت شده مشکل مادرانی که کودکاشان علاقه به گوشت ندارند حل خواهدشد زیرا به علت اندازه و طرح جدید بافت گوشت، کودک مشتاق به خورن آن می‌شود. بعضی از متخصصین فناوری پرینت سه بعدی در حین تولید مواد افزودنی چون چربی، طعم دهنده و سبزیجات به بافت گوشت اضافه می‌کنند که موجب تولید غذاهایی جدید و طعم دار خواهدشد.

3- صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی: در پرینت سه بعدی گوشت، پارامترهای موثری چون انرژی، هزینه و زمان تا حد نسبت به پرورش دام زیادی کاهش می یابند.

4-عدم محدودیت مکان پرینت:دستگاه‌های پرینتر سه بعدی را می‌توان در هر مکانی گذاشت و اقدام به تولید کرد. امروزه فضانوردان زیادی به فضا سفر کرده و برای مدت طولانی در فضا می‌مانند. از بزرگترین مسئله‌ای که فضانوردان با آن رو به رو هستند تامین مواد غذایی است. با پیشرقت در صنعت مدرن پرینتر سه بعدی می‌توان پاسخ خوبی به این مسئله، کمبود موادغذایی داد چرا که فضانوردان با استفاده از دستگاه پرینتر سه بعدی به راحتی مواد غذایی، چون گوشت را تولید کنند.

5- سفارشی سازی: همانطور که گفته شد بر روی گوشت پرینت شده در حال چاپ می‌توان طرح‌هایی را چاپ کرد که مختص به خود فرد باشد برای مثال در تولد، مراسم و مهمانی‌ها افراد از صاحب رستوران تقاضا دارند عکس یا لوگوی خاصی بر روی غذا و استیکشان بیندازد.

معایب پرینت سه بعدی گوشت

1-قیمت بالا

2- عدم توزیع یکسان مقدار چربی در میان بافت ها

3- چاپ ناموفق طرح انتخابی گوشت

سخن پایانی

کاربرد جذاب پرینت سه بعدی گوشت، همانند دیگر کاربردهای پرینترهای سه بعدی، در حال رشد هستند و در سال‌های اخیر علاوه بر افزایش علاقه شرکت‌های پرینت سه بعدی به تولید محصولات گوشی توسط پرینتر سه بعدی، عموم مردم علاقه زیادی به مصرف گوشت‌های پرینت‌شده پیدا کردند اما شرکت‌های پرینت سه بعدی که قصد چاپ سه بعدی گوشت را دارند باید برای افزایش کیفیت و افزایش شباهت گوشت پرینت شده با گوشت طبیعی تلاش زیادی کنند.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.