ساخت ربات با پرینتر سه بعدی

ساخت ربات با پرینتر سه بعدی

ساخت ربات با پرینتر سه بعدی از دیگر کاربردهای خارق‌العاده فناوری پرینت سه بعدی است که از زمان کشف این کاربرد تا بهره‌برداری از آن، با استقبال بی‌نظیر تولیدکنندگان و علاقه‌مندان به فناوری پرینت سه بعدی قرار گرفته‌است. با توجه به این موضوع که ساخت ربات در چند دهه اخیر به وفور افزایش پیدا‌کرده‌است، یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های صنعتی رباتیک در کل دنیا ثابت‌کرده‌است از دقیق‌ترین و سریع‌ترین روش ساخت ربات، با پرینتر سه بعدی است که برای انجام فرآیند آن نیازمند علم زیادی دارید. اما توصیه‌ می‌شود به جای یادگیری یک علم مرتبط برای ساخت ربات با پرینتر سه بعدی به چند علم نفوذ کنید و از هر شاخه‌‌ای کسب دانش کنید.

گام‌های شگفت‌انگیز ساخت ربات با پرینتر سه بعدی

شرکت سوبا به عنوان یک مجموعه متخصص در حوزه فناوری پرینت سه بعدی قصد دارد با ارائه مقالاتی در مورد فناوری پرینت سه بعدی، دستگاه چاپگر سه بعدی و کاربردهای آن، شما علاقه‌مندان در تمامی جهان را با این فناوری مدرن و پرکاربرد به خوبی آشنا کند. ساخت ربات با پرینتر سه بعدی یکی دیگر از مقالات این شرکت است که برای شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای فناوری پرینت سه بعدی آماده شده است. بنابراین با ما باشید تا مطالب این مقاله به خوبی بهره مند شوید.

در قسمت ذیل 5 گام ساخت ربات با پرینتر سه بعدی ذکر شده‌است:

1- اولین گام برای ساخت ربات با پرینتر سه بعدی ، شناسایی و تعیین هدف و طراح اولیه ربات است برای مثال این ربات با توجه به ویژگی‌هایش در چه محیط هایی کابرد دارد یا سوخت مورد استفاده برای روشن شدن و کارکردن ربات فسیلی است یا برق شهری همچنین باید ویژگی های ظاهری همچون تعداد دست و پا و قد آن را سازنده ربات برای خود تعیین کند تا در گام‌های بعدی به مشکل نخورد.

2- در این مرحله کافی است طرح اولیه ربات خود را بر روی کاغذ بکشید تا متوجه شوید هدفی که در مرحله قبل تعیین کردید با طرح اولیه‌تان همخوانی دارد یا نه. در این مرحله نیاز به مهارت خیلی بالا در نقاشی نخواهیدداشت.

3- در سومین گام از ساخت ربات با پریتر سه بعدی لازم است. طرح نقاشی شده خود را به یک کارشناس طراح، ماهر و با تجربه نشان دهید تا از نظر فنی بررسی کند آیا این طرح قابل اجرا است و یا خیر؟ کارشناس طراح در این مرحله توسط نرم افزار بصورت تیکه تیکه طرحتان را بازنگری می‌کند و در آخر اجزا را بصورت assemble طراحی می‌کند.

4- در گام آخر، طرح ربات که بصورت نرم افزاری طراحی شده است بعد از ایجاد تغییرات، توسط فایل به دستگاه پرینتر سه بعدی داده می‌شود و دستگاه بصورت دیقق و با توجه به اهداف تعیین شده چون قد و ویژگی‌های دیگر، آن را پرینت می‌کند.

پرینت ربات ماهیگیر با پرینتر سه بعدی

با پیشرفت علم در صنعت نوین پرینت سه بعدی و کشف شدن کاربرد ساخت ربات با پرینتر سه بعدی، دانشمندان موفق به تولید ربات ماهی‌گیر شدندکه می‌تواند بدون آسیب رساندن به صید خود ماهی، عروس دریایی و هشت پا را صید کند. اجزای این ربات شامل موتور پر قدرت، 11 قطعه منعطف سیستم کنترل از راه دور است که توسط فناوری پرینت سه بعدی و دستگاه چاپگر سه بعدی به خوبی پرینت می‌شوند.

اجزای پرکاربرد ربات جهت پرینت سه بعدی

ساخت ربات با پرینتر سه بعدی، با توجه به اینکه که بسیار سریع است اما دارای جزئیاتی است که باید این جزئیات و قطعات ربات، بصورت جداگانه و دقیق پرینت شوند این قطعات شامل موارد زیر هستند:

1- بدنه

2- شاسی

3- قاب بیرونی اصلی

4- ریل

5- ضربه‌گیر

6- چرخ و چرخنده

7- و …

سخن پایانی

فناوری پرینت سه بعدی همچون دریچه‌ای روشن بر حرفه تمامی تولیدکنندگان و طراحان است، که این امکان را به شما عزیزان می‌دهد با یادگیری نحوه کار با این فناوری و اجزای آن به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن علاوه بر آشنا شدن بتوانید درآمد زایی کنید.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.