پرینت سه بعدی از روی عکس

پرینت سه بعدی از روی عکس

پرینت سه بعدی از روی عکس از دیگر قابلیت‌های شگفت‌انگیز، فناوری نوپا پرینت سه بعدی است. تصور کنید عکسی قدیمی که یادآور خاطراتتان در گذشته است را در آلبوم‌تان می‌بینید و می‌خواهید جلوه و کیفیت عکس جوری تغییر کند که گویا عکس کاملا زنده است، می‌توانید با استفاده از پرینت سه بعدی از روی عکس این فرصت را برای خودتان ایجاد کنید و رویاهایتان را به حقیقت تبدیل کنید.

فرآیند پرینت سه بعدی از روی عکس دارای پیچیدگی‌های کمی است و تنها قسمت مشکل این فرآیند درست کردن مدل سه بعدی است که با پیشرفت در صنعت پرینت سه بعدی نرم‌افزارهایی همانند Smoothie 3D، ابزار extrude، lithophanes،  AI-powered روی کار آمده و تبدیل عکس دوبعدی به یک مدل سه بعدی را آسان‌تر نموده‌اند. بعد از ساخت مدل سه بعدی از عکس می‌توانید به وسیله یک دستگاه پرینتر سه بعدی تندیس یا مجسمه خود را پرینت سه بعدی کنید.

انواع نرم‌افزارهای ساخت مدل سه بعدی

1- Smoothie 3d

ساده‌ترین روش برای تبدیل عکس دو بعدی به مدل سه بعدی نرم افزار آنلاین و رایگان Smoothie 3dاست. نرم افزار Smoothie 3d امکان این را به شما می‌دهد تا تنها با یک تصویر به مدل‌های سه بعدی بسازید که تشابه زیادی به مدل‌هایی دارند با دستگاه اسکنر یا فتوگرامتری تهیه می‌شوند.

2- extrude

ابزار extrude اغلب در نرم افزار طراحی CAD پیدا می‌شود بنابراین تنها باید از میان چندین نرم افزار CAD بهترین نرم افزار CAD را انتخاب کنید. از ویژگی‌های برتر این نرم افزار این است که از سطوح، رئوس و لبه‌های عکس دو بعدی هندسهای جدید خلق می‌کند که موجب حجم دار شدن عکس دو بعدی می‌شود. از نرم افزار extrude برای پرینت سه بعدی از روی عکس به خوبی استفاده می‌شود.

3- AI-powered

در سپتامبر 2017 ابزار AI که کار اصلی‌ا‌ش تبدیل چهره به مدل سه بعدی است به همگان معرفی شد.این ابزار نتیجه تحقیق دو دانشگاه در انگلستان بود که توانستند به سیستم AI طریقه تبدیل عکس دو بعدی به مدل سه بعدی جهت پرینت سه بعدی را آموزش دهند.

4- lithophanes

آخرین ابزار ( نرم‌افزار) که برای پرینت سه بعدی از روی عکس مورد استفاده قرار میگرد Lithophane است. بطور کلی Lithophane یک روشی است که با کمک تغییر ضخامت پرینت هنگامی که نور از آن رد می‌شود از خودش طیف‌های گوناگون سایه و روشنایی را نمایان خواهد کرد. هنگامی که خواستید مدل خود را بعد از تهیه مدل سه بعدی برش بزنید این کار باید توسط یک نرم افزار صورت بگیرد تا لایخ خا را ساخته و پرینت سه بعدی از روی عکس را به سمت مثبتی سوق دهد اگر میخواهید یک مدل سه بعدی خوب با روش Lithophane بسازید به علت ایجاد ارتفاع نامناسب لایه، توصیه میشود کمتر سراغ فناوری پرینت سه بعدی FDM بروید.

عکس‌ چندگانه

برای تهیه عکس‌های چندگانه نیاز است از خدمات یک طراح سه بعدی استفاده کنید و یا سراغ ابزاهایی مانند Zbrush بروید. برای گرفتن تصاویر متعدد از عکس خود در زوایای مختلف توصیه می‌شود از گزینه photogrammetry استفاده کنید. برای افزایش کیفیت تصویر از ابزاری همانند سه پایه، دوربین با وضوح بالا و یک وسیله برای روشنایی استفاده کنید.

آخرین اخبار

2 نظر

  • سلام
    هزینه و فاصله بین زمان سفارش و تحویل محصول چقدر هست؟

    • سلام
      به نوع سفارش شما بستگی داره. میتونید از بخش خدمات سفارشتون رو ثبت کنید تا براورد صحیح انجام بشه.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.