پرینت سه بعدی خانه

پرینت سه بعدی خانه

پرینت سه بعدی خانه از دیگر کاربردهای شگفت‌انگیز فناوری پرینت سه بعدی است که توجه زیادی از خلاقان و طراحان در حوزه پرینت و پرینتر سه بعدی را به خود جلب کرده است. در این مقاله قرار است با شیوه پرینت سه بعدی خانه مزیت ها ئ معایب پرینت سه بعدی خانه و چندمورد از خانه‌های پرینت سه بعدی شده معروف و زیبا آشنا شوید.

تاریخچه پرینت سه بعدی خانه

ایده اولیه و اجرای ساخت خانه با تکنولوژی پرینت سه بعدی در سال 2004 توسط پرفسوری از دانشگاه کارولینای جنوبی بود که اولین دیوار را با تکنولوژی قدرتمند پرینت سه بعدی ساخت و مورد استقبال همگان قرار گرفت. این پروفسور با خلق یک پرینتر سه بعدی FDM که بر روی بازوی رباتیک متصل شده‌بود توانست لایه‌های بتونی را به جای ماده پلاستیکی اکسترود کند تا یک مدل پرینت شده سه بعدی، سیمانی تولید کند. با پیشرفت در روند پرینت سه بعدی خانه و کشف شدن امکانات دستگاه‌های پرینتر سه بعدی، امروزه می‌توان با صرف 20 ساعت خانه ای نو چاپ سه بعدی کرد.

روش کار پرینت سه بعدی خانه

در فناوری شگفت انگیز پرینت سه بعدی خانه که شباهت زیادی به آجر چینی دارد، ریل‌هایی در اطراف زمین منتخب نصب می‌شوند تا زمانی که بازوی رباتیک به حرکت در می‌آید آن را کنترل کند. ریل‌های تعبیه شده به سمت عقب و جلو متمایل می‌شوند تا مواد اولیه ساخت خانه، مثل بتن بصورت لایه لایه ساخته شود و در مواقع مورد نیاز توسط ماله های موجود در قسمت بالایی نازل‌ها، لایه‌های روی هم ریخته شده ناصاف باشند، عملیات ماله کشی را انجام می‌دهند. باید توجه کرد که به علت محکم نبودن بتن معمولی باید از بتن زودگیر که سفت و سخت هستند استفاده شود.

مزیت پرینت سه بعدی خانه

1- کاهش زمان

همانطور که می دانید برای ساخت یک خانه به روش سنتی باید امکانات و زمان زیادی را صرف کنیم اما پرینت سه بعدی خانه روشی است که با صرف تنها چند روز می شود خانه‌ای نو و جذاب ساخت.

2- کاهش تعداد نیروی کار

در روش پرینت سه بعدی خانه نیاز به تعداد کارگر کمی نسبت به روش سنتی ساخت خانه نیاز است و تنها با چند نیروی متخصص به پرینت سه بعدی می توانید خانه بسازید.

3- کاهش هزینه

هزینه های پرینت سه بعدی خانه نسبت به روش سنتی ساخت خانه بسیار پایین است زیرا به مواد اولیه و نیروی کار کمتر نیاز داریم و همچنین هزینه حمل و نقل مصالح و در نهایت ضایعات کمتری داریم.

4- انعطاف پذیری در طراحی

با پیشرفت علم و مدرن شدن تمامی طرح‌ها و سلیقه ها معماران و افراد در تلاش هستند خانه هایی بسازنند که تابحال شبیه آن وجود نداشته است بنابراین روش پرینت سه بعدی خانه این نیاز آن هارا برطرف کرده است.

5- کاهش خطا

در روش پرینت سه بعدی خانه تمامی مراحل با استفاده از کامپیوتر و بطور سیستمی انجام می‌شود بنابراین تمامی مقیاس و اندازه‌ها استاندار بوده و مطابق نقشهه خانه ساخته می‌شود بنابراین نسبت به روش سنتی ساخت خانه خطاهای محاسباتی و انسانی به صفر میل می‌کند.

ایرادات پرینت سه بعدی خانه

1- بیکاری کارگران

در ساخت خانه به روش پرینت سه بعدی توسط دستگاه‌های پرینتر سه بعدی به افراد کمتری نیاز است بنابراین کارگران زیادی بیکار می‌شوند که جای نگرانی نیست کارگران می‌توانند با دیدن آموزش‌هایی در زمینه پرینت سه بعدی خانه به فرد متخصص در این حوزه تبدیل شوند.

2- محدودیت در مواد اولیه

در ساخت خانه با فناوری شگفت انگیز پرینتر سه بعدی تنها از مواد بتن و پلاستیک می‌شود استفاده کرد که این مورد خو.د یک محدودیت به حساب می آید.

3- کمبود افراد متخصص

فناوری ممتاز پرینتر سه بعدی به علت مدرن و جدید بودن افراد متخصص کمتری در این زمینه نسبت به روش سنتی دارد.

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید فناوری پرینت سه بعدی یک فناوری جذاب و کاربردی است که دارای کاربردهای زیادی از جمله پرینت سه بعدی خانه است و این دریچه کاربردها روز به روز بیشتر به سوی علاقه مندان وطراحان و تولید کنندگان باز میشود بنابراین اگر به این حوزه علاقه دارید می توانید از مشاوران سایت سوبا که یکی از فعال ترین مجموعه ها در زمینه پرینت سه بعدی است اطلاعات مناسبی کسب کتید.

آخرین اخبار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.